Hírek Iveco Márkahírek Versenyek

Az Iveco újra a Dakaron száguld

A kaland iránti természetes vonzódásának engedve az Iveco és az FPT Industrial részt vesz a 2012-es Dakar-ralin és járművekkel, pótalkatrészekkel, valamint motorokkal segíti a holland De Rooy csapatot a versenyben. A világ első számú ralija január 1-jén az argentin Mar della Plata-ból indul, és a perui Limában ér véget január 15-én.

A „Petronas De Rooy Iveco” csapat az októberi Marokkó-ralin mutatkozott be először, amelyen az Iveco járműveit Miki Biasion (az 1999-es Dakar győztese a kamion kategóriában, illetve ötödik helyezettje összetettben) és Gerard De Rooy vezette. Annak ellenére, hogy a verseny főleg a felkészülést szolgálta, kiváló eredményeket értek el. Első és második helyen végeztek a „különleges kamion” kategóriában, összetettben pedig az ötödik és hatodik helyet szerezték meg. Eredményeik nagyon bátorító kezdetnek tekinthetők a sokkal keményebb kihívásnak számító Dakar-ralira való felkészülésben, amely minden évben milliónyi ralirajongó és a világsajtó figyelmét vonzza.

A 2012-es Dakar-ralin a holland csapatot hét darab Iveco modell segíti. A Trakker 4×4 nehézgépjárműveket, külön a raliversenyzéshez kialakított, több mint 900 lóerős FPT Industrial Cursor 13 motorok hajtják. A csapat a Trakker 4×4 modellek mellett a Hollandiában készült Strator prototípussal indul a versenyen, amely az Iveco alvázszerkezetére és hajtásláncára, illetve az Iveco által Ausztráliában gyártott és értékesített Powerstar fülkéjére épül. A versenykamionok közül hármat Miki Biasion, Gerard de Rooy, illetve Hans Stacey (a 2007-es Dakar győztese) vezet majd. Négy másik Trakker a járműtámogatásban és -szervizelésben segíti a versenyzőket a közelgő Dakar-ralin.

A Trakker „kategóriájának legjobbja” a mindennapos használat és a keményebb kihívások esetében is. Kialakítása révén éghajlattól és útviszonyoktól függetlenül – a földutaktól az extrém terepig – használható, a lehető legnagyobb kényelem, biztonság és termelékenység mellett. A közelgő verseny értékes lehetőséget jelent az Iveco számára, hiszen a modell viselkedését ismét rendkívül extrém körülmények között ellenőrizhetik.

Az Iveco járművei értékeiket korábban is bizonyították már kemény teszteken. A 2010-es Overland expedíció során egy Trakker 6×6 és egy Daily 4×4 jármű vette át az előző expedíciókban használt klasszikus amerikai csőrös kamionokra emlékeztető modellek helyét. A több hónapos kalanddal a közelmúlt egyik legkeményebb és legkimerítőbb expedícióját teljesítették.

A Cursor 13 motorok biztosításával, az FPT Industrial a tengeri versenyeken elért számos nagyszerű siker után a ralik terén is megerősíti sportversenyek iránti elkötelezettségét. A közelmúltban a Monte-Carlo – Velence útvonalon az addigi sebességrekordot megdöntő Kerakoll hajót két, 9 literes C90-650 motor hajtotta meg. Az eredményt feleannyi üzemanyag felhasználásával érte el a legénység, mint az előző, 1994-ben felállított rekord esetében. Ez egyértelműen bizonyítja az FPT Industrial motorjainak kivételes jellemzőit: a környezettudatosságot, az üzemanyag-fogyasztás és az üzemeltetési költségek csökkentését. A vállalatnál e szempontoknak kiemelt figyelmet szentelnek a motorok gyártása során.

A Dakar az Iveco tágabb értelemben vett kommunikációs stratégiájának része. Az Iveco régóta törekszik arra, hogy olyan partnerekkel alakítson ki együttműködést, akik a nemzetközi sport világában kimagasló teljesítményt nyújtanak, és kifejezésre juttatják a vállalatban rejlő életerőt, energiát. Ezt a törekvést jól példázzák a sport területén indított egyéb kezdeményezései, mint például a nemrégiben a rögbi világbajnokává koronázott All Blacks csapattal kialakított együttműködés. Emellett az Iveco 2009 óta hivatalos beszállítóként kamionokkal és haszonjárművekkel segíti a világ elsőszámú motorversenyét, a MotoGP-t, valamint a Ferrari versenycsapatát is.

Az FPT Industrial

Az FPT Industrial a FIAT Industrial közúton és nehéz terepen használható teherautók és haszongépjárművek hajtás- és erőátviteli rendszereinek, valamint tengerészeti alkalmazásra szánt és villamosenergia-termelő motorok tervezésére, gyártására és értékesítésére szakosodott vállalata. Az ágazat 10 üzemben és 6 K+F központban mintegy 7800 embert foglalkoztat világszerte, a meglévő több mint 100 viszonteladóból és 1000 szervizállomásból álló elosztóhálózat pedig biztosítja, hogy az FPT Industrial jelen legyen körülbelül 100 országban. Kiterjedt termékkínálatával (5 motorcsalád 50 lóerőtől 870 lóerőig terjedő teljesítménnyel és sebességváltók 300-400 Nm-es maximális nyomaték átvitelével) és a kutatásra és fejlesztésre fektetett nagy hangsúllyal az FPT Industrial az ipari alkalmazásra szánt hajtásláncok egyik világszerte vezető gyártója.

Az Iveco

Az Iveco, a Fiat Industrial csoport tagja könnyű-, közép- és nehézkategóriás haszonjárművek, nehéz terepen használható teherautók, helyi és távolsági buszok, valamint speciális, tűzoltásra, katonai és polgári védelmi célokra használható járművek tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik.

Az Iveco több mint 25 000 alkalmazottat foglalkoztat, és 24 gyártóegységet üzemeltet a világ 11 országában, amelyekben a vállalat 6 kutatóközpontjában kifejlesztett kiemelkedő technológiákat alkalmazza. Európán kívül a vállalat Kínában, Oroszországban, Ausztráliában és Latin-Amerikában folytat tevékenységet. Több mint 160 országban több mint 5000 szervizközpont garantálja a világban bárhol működő Iveco-járművek műszaki támogatását.

Forrás: Iveco
.

(Ezt a cikket 265 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .