Kormányzati támogatás az észak-déli közlekedésfejlesztési projektekhez
Az utóbbi két évtizedben sokat javultak Magyarország és a közép-európai régió kelet-nyugati irányú közlekedési lehetőségei. Nagyrészt hiányoznak még azonban a régió országai és a tengeri kikötők közötti észak-déli közúti és vasúti hálózati elemek – mondta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a South-East Transport Axis – Délkeleti Közlekedési tengely (SETA) nemzetközi projekt magyarországi fórumán 2011. november 4-én, Sopronban.
Az Európai Unió által 2,8 millió euróval támogatott projektet nemzeti szinten előkészítő rendezvényen Schváb Zoltán hangsúlyozta: a magyar közlekedési kormányzat minden lehetséges fórumon megerősíti érdekeltségét az észak-déli irányú közös közlekedésfejlesztési projektekben. Az államtitkár példaként említette a Via Carpatia kezdeményezés, vagyis a Balti-tengert az Égei-tengerrel összekapcsoló, észak-déli gyorsforgalmi folyosó támogatásáról szóló nemzetközi szándéknyilatkozatot vagy az Orient vasúti árufuvarozási folyosó irányító testületét megalapító egyetértési nyilatkozatot.
Schváb Zoltán közölte: a szakpolitikai kormányzat támogat minden lehetőséget, amely észak-déli közúti és környezetkímélő vasúti folyosók létrehozásához vezet. A Bécsen és Pozsonyon, majd Burgenlandon, Alsó-Ausztrián és Nyugat-Dunántúlon keresztül az adriai kikötőkig húzódó SETA közlekedési folyosó fejlesztési tervének kidolgozásában való magyar részvételt ezért is kíséri megfigyelőként a szaktárca.
A vasúti folyosó magyarországi szakaszai a minisztérium döntése nyomán októberben kerültek a GYSEV vagyonkezelésébe. A vonalak az Új Széchenyi Tervből elnyerhető forrásokból korszerűsítve, villamosítva valódi alternatívát kínálhatnak a közúti áruszállítással szemben. A regionális fejlődés elősegítése mellett a kötött pályás kínálat megerősítése a helyiek életminőségét is jelentősen javíthatja a túlterhelt 86-os főút teherforgalmának fokozatos kiváltásával. Ezzel a 21. századi követelményeknek megfelelően folyhat majd az árufuvarozás Közép-Európa és az Adriai tenger között.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
Forrás: kormany.hu
.
(Ezt a cikket 187 alkalommal tekintették meg.)