Az EU újabb fejlesztési ciklusában indulhat a M4-es autópálya Szolnokot elkerülő szakaszának építése

Az M4-es autópálya Szolnokot északról elkerülő Abony és Fegyvernek közötti útszakaszának, valamint a Tiszapüspökinél megépülő új Tisza-hídnak az előkészítő munkálatai 2013-ig befejeződnek, a kivitelezés a 2014-től kezdődő európai uniós fejlesztési ciklusban indulhat – közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Szolnok megye vezető politikusaival csütörtökön Szolnokon tartott egyeztetés után, sajtótájékoztatón.

    A kormány által júniusban elfogadott, a gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről szóló dokumentum szerint 2016-ig elkészülhet az M4-es autópálya Üllő és Törökszentmiklós közötti, az M44-es autóút Kunszentmárton és Kondoros közötti, valamint az M8-as autóút Szolnok és Nagykőrös-dél közötti szakasza, valamint a 32-es számú főút jászberényi elkerülő útjának harmadik üteme – tette hozzá.

Völner Pál megerősítette, hogy a döntően a Jászságban futó 31-es, a 32-es, illetve a 33-as számú főutak megerősítését 11,5 tonnás tengelyterhelésre a meghatározott ütemezés szerint elvégzik. Az idei év második felében pedig az Észak-Alföldi Operatív Program anyagi forrásaiból 7 megyei mellékutat újítanak fel.

Borbás Zsolt, a megyei közgyűlés alelnöke elmondta: az önkormányzat felvette a 4-es számú főút Pest megyei szakaszán már megépült két 2-szer 2 sávos útszakasz mielőbbi összekötésének igényét a ceglédi körforgalom és Albertirsa között, mert ez a 7 kilométeres útfejlesztés tovább javítaná Szolnok és a főváros közötti közúti kapcsolatot. Erre a munkára a rendelkezésre álló források pontos ismeretében kerülhet sor – tette hozzá.

Szolnok megye vezetői emellett szorgalmazták az Abony-Újszász összekötőút felújítását is a megyehatár és az abonyi elkerülő út közötti, járhatatlanná vált szakaszán, mert félő, hogy az átmenő nehézgépjármű-forgalom előbb-utóbb ismét a megyeszékhelyet fogja terhelni.

A 4-es számú főút kisújszállási elkerülő szakaszának építésekor szerzett kedvezőtlen tapasztalatok alapján a megyei tárgyalók felvetették: kormányzati intézkedést tartanak szükségesnek azért, hogy az új közút- és vasútépítések kapcsán a nagy tömegű anyagszállítások ne rontsák tovább a jelenleg is leromlott mellékúthálózatot.

Forrás: MTI  (blaz \ guz)
.

(Ezt a cikket 298 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?