Mercedes-Benz Axor viszi a pálmát az idei MT Awards-on

A Mercedes-Benz Axor egy online szavazás végeredménye alapján az elmúlt hat év során idén immár harmadik alkalommal nyerte el a fuvarozási ágazat Oscar-díját.

Ian Jones, az egyesült királysági Mercedes-Benz Haszongépjármű üzletágának igazgatója ünnepélyesen átvette a hőn áhított „Az Év Flotta Kamionjának” (Motor Transport Fleet Truck of the Year) járó trófeát a július 6-án, a londoni Grosvenor House Hotelben, több mint 1500 vendég részvételével megrendezett díjátadó ünnepségen.

Az Axor sikeresen beelőzte legkeményebb riválisait, nevezetesen az MAN TGS- valamint a DAF CF85 modelljeit. Ezáltal újra megszerezte a díjat, melyet első alkalommal 2005-ben, majd két évvel később is megnyert.

Az első két győzelem idején a szavazás kulcsfontosságú döntéseit az iparág szakembereiből álló zsűri hozta meg – ez volt az első alkalom, hogy a Motor Transport meghívta olvasóit, hogy ők döntsék el, kiket illetnek az idei év díjai.

”Óriási örömmel tölt el, hogy megnyertük az online szavazást, ahol a döntést a fuvarozási szakma teljes spektrumát lefedő, rendkívül széles körben érdekelt iparági résztvevők hozták” nyilatkozta boldogan Sam Whittaker, az egyesült királysági Mercedes-Benz Kamion Értékesítési & Marketing Üzletágának Igazgatója.

“A szavazás résztvevői közé tartoztak a fuvarozással foglalkozó kis- közepes és nagyvállalkozások, valamint, természetesen, a sofőrök is, és épp ez az, ami miatt ez a siker ilyen mértékű elégedettséggel tölt el”.

Hozzátette: “Már korábban is köztudott volt, hogy az Axor egy fantasztikus flotta kamion, hiszen megbízható, üzemanyag takarékos és a sofőrök által is közkedvelt. Azáltal, hogy rá szavaztak, a valóságban e gépeket használók is megerősítettek minket ebben!”

Steve Hobson, a Motor Transport főszerkesztője szerint az Axor „a flotta piac elfogadott és megbízható szereplőjévé vált”.

Hozzátette, hogy 2001-ben, a márka indulásának évében egyértelmű határvonal húzódott a viszonylag egyszerű kialakítású Axor, valamint a prémium kategóriát képviselő, számítógépes “fly-by-wire” technológiával vezérelt „bátyja”, az Actros között.

“Ugyanakkor, az idő előrehaladtával, ami egykor még fekete-fehér volt, az mára szürkévé változott, és ma már számos jellegében hasonlónak tekinthető a két típus” – tette hozzá.

Példaként említette, hogy az Actroshoz hasonlóan, ma már az Axor vontatók esetében is alap felszereltséghez tartozik a széles körben elismert Mercedes PowerShift automata váltó.

Hobson kiemelte a rendkívül különleges Axor X modell vonzerejét, amelyet először 2008-ban mutattak be, és e típus számos kellemes meglepetéssel szolgált.

A Mercedes-Benz Axor robosztus és tartós nyerges vontatói és építési munkagépei 2011-ben új arcot kaptak – és emellett sok minden mást is. Új tervezésű hűtőrács és más külső újítások, melyet az Axornál könnyebb Atego esetében is alkalmaztak, mindkét modellt optikai értelemben közelebb hozták az Actros nehéz tehergépjármű családhoz – az új Axor továbbá számos belső fejlesztésen is átesett.

Forrás: Mecedes-Benz
.

(Ezt a cikket 592 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?