Az új Opel Combo: változat-gazdag és erős
- Sokoldalú: áruszállító kétféle tengelytávval és tetőmagassággal
- Hatféle hatékony motor: dízel, benzines és földgázos
- Osztályelső: 4.600 litert elérő raktérfogat és teherbírás egy tonnáig
Az Opel Combo új nemzedéke okos megoldásokat hoz a kisáruszállítók szegmensébe. Sokféle változatban készül, műszakilag korszerű, hangsúlyosan gazdaságos, használati értéke a lehető legnagyobb. Kétféle tengelytávja 2.755, illetve 3.105 mm, teljes hossza 4,39 vagy 4,74 méter, tetőmagassága 1,85 vagy 2,10 méter. Az új Opel Combo kapható sokoldalú, öt- vagy hétüléses személyautóként, valamint lemezelt és üvegezett áruszállítóként.
Az áruszállító kivitelek rakterét egy vagy két oldalsó tolóajtó teszi könnyen hozzáférhetővé. A személyautón alapfelszerelés a két tolóajtó; hátfalajtaja felfelé nyílik, de választható aszimmetrikus osztású kétszárnyú ajtó is. Az áruszállító egyes kiviteleit felnyíló hátsó tetőrésszel („zsiráftető”) lehet megrendelni, például létra szállításához.
Osztályelső méretek szolgálják a fuvarozást
Vitán felül áll az új Opel Combo szállítóképessége: a rövid tengelytávú változat 3.800 literes, illetve a hosszú 4.600 literes raktérfogata a kategória legnagyobbja. Ugyanígy osztályelső az csekély rakodómagasság (54,5 centiméter), illetve az egy tonnát elérő hasznos teherbírás és az oldalsó tolóajtó nyílásszélessége. A rövid kivitel belső hossza és magassága, illetve a kerékdobok közötti szélessége úgyszintén csúcsérték.
Gazdaságos és erős motorok
Induláskor hatféle motorral jelenik meg az új Opel Combo: négyféle dízel és egy benzines mellett földgáz-üzeművel. Az előbbiek sorát az 1.3 CDTI nyitja (66 kW/90 LE), van egy ugyanilyen teljesítményű 1.6 CDTI, illetve ennek erősebb változata (77 kW/105 LE), végül a csúcs a 2.0 CDTI (99 kW/135 LE). Az 1,4-es benzines 70 kW/95 lóerős, a különösen gazdaságos és környezetkímélő földgázos gép pedig 88 kW/120 LE kifejtésére képes.
A benzineshez és az 1.3 CDTI-hez ötfokozatú sebességváltó jár, a földgázoshoz és az erősebb dízelekhez pedig hatfokozatú – de a 66 kW/90 LE teljesítményű 1.6 CDTI-nek van egy további változata is, ötfokozatú „Easytronic“ robotváltóval. A gázüzeműt és az Easytronic-kombinációkat leszámítva mindegyik motor megrendelhető különösen csekély fogyasztást és CO2-emissziót eredményező Start/Stop rendszerrel.
Az új Opel Combo nemcsak kedvező fogyasztásával fogja meg a kiadásokat, hanem csekély üzemköltségeivel is, amiben például a hosszú szervizperiódusok játszanak szerepet: a CDTI dízelt például 35.000 kilométerenként, illetve évente egyszer kell műhelybe vinni.
Gazdag felszerelés könnyíti meg a munkanapot
Az új Combo-nemzedék széria-felszerelése már alapkivitelben is tartalmaz központi zárat, szervokormányt, állítható magasságú és távolságú kormánykereket, elektromos ablakemelőt, sokféleképpen (opcióként magasságban is) állítható vezetőülést, valamint a biztonságot szolgáló vezetőlégzsákot, blokkolásgátlót és gumijavító készletet. A személyautó három kivitelének neve Essentia, Enjoy és Cosmo, az opciók közé tartozik például a központi zár távirányítója, a hátsó elektromos ablakemelő és az oldallégzsák. Az új Opel Combót vételára is versenyképessé teszi.
Combo: bevált típus, elismert név
Az új Opel Combo, amelynek értékesítése várhatóan 2012 márciusában indul, a kooperációs partner Fiat típusán, a Doblón alapul („Év áruszállítója 2011“) és minden valószínűség szerint fokozza az Opel sikerét a haszonjármű-piacon.
1985 óta kapható az Opel Combo, a mostani változat 2001 óta szerepel a piacon. Az elképzelés, hogy sokoldalú szabadidő-, családi- és áruszállító járművet hozzanak forgalomba, pozitív fogadtatásra talált – az éves európai értékesítés elérte a 72 ezer darabot. Az új Combo elődje néhány országban még pályafutásának vége felé is benne volt az első háromban. Kitűntetéseinek hosszú sora az „Év áruszállítójától” az „Auto Bild“ összehasonlító tesztjének megnyeréséig terjed.
Forrás: Opel
.
(Ezt a cikket 516 alkalommal tekintették meg.)