A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2011. júniusi és első félévi értékesítési mutatókról

A 2011. júniusi forgalomba helyezés a nagyobb volument jelentő személygépjárműveknél 1,5% visszaesést, a kishaszon járművek területén 7,1% élénkülést látunk, azonban a forgalomba helyezési darabszámok továbbra sem érik el azt a szintet, ami az ágazat fennmaradását jelenlegi formájában garantálni tudná. Az időarányos adatok is alátámasztják azt a korábbi előrejelzésünket, hogy 2010 után megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból és azt a szakmai véleményünket is, hogy ez egy lassú és törékeny folyamat lesz.

Az alacsony értékesítési volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okozhat, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után az év második felében. Nem arról van tehát szó, hogy a szakma nyereségesen működik-e, hanem arról, hogy az elhúzódó értékesítési és most már a javítási visszaesést milyen formában éli túl.

Sajnálatos, hogy a motorkerékpár piac csökkenése némi lassulás mellett, nem állt meg és júniusban 24,8% mínuszt mutat 2010 azonos hónapjához képest. A 125 ccm-s, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok „B” kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár piac helyzetét. E változásokat Egyesületünk folyamatosan kezdeményezi.

A nagyhaszon jármű piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, júniusban 108,6% volt a fejlődés tavaly júniushoz képest.

A DataHouse adatai alapján a havi és a féléves időarányos forgalomba helyezési darabszámok az alábbiak szerint alakultak:

Jármű/Vehicle jún.11 jún.10 jún.09 Változás
Change
2010
Változás %
Change %
Változás
Change
2009
Változás %
Change %
Szgk/PC 4194 4259 5901 -65 -1,5% -1707 -28,9%
Kishaszon/LCV 829 774 849 55 7,1% -20 -2,4%
Busz/Bus 10 23 120 -13 -56,5% -110 -91,7%
Nagyhaszon/HCV 299 173 145 126 72,8% 154 106,2%
Motor/Bike 248 330 474 -82 -24,8% -226 -47,7%
Összes új jármű/Total 5580 5559 7489 21 0,4% -1909 -25,5%
Jármű/Vehicle 2011.
jan-jún..
2010.
jan-jún.
2009.
jan-jún.
Változás
Change
2010
Változás %
Change %
Változás
Change
2009
Változás %
Change %
Szgk/PC 23112 21537 39778 1575 7,3% -16666 -41,9%
Kishaszon/LCV 4788 3800 6368 988 26,0% -1580 -24,8%
Busz/Bus 101 109 438 -8 -7,3% -337 -76,9%
Nagyhaszon/HCV 1867 895 968 972 108,6% 899 92,9%
Motor/Bike 1164 1531 2421 -367 -24,0% -1257 -51,9%
Összes új jármű/Total 31032 27872 49973 3160 11,3% -18941 -37,9%

Korábbi ígéretünknek megfelelően a 2011. évre vonatkozó előrejelzésünket megvizsgáljuk és a közeli napokban tájékoztatjuk Önöket.

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban még mindig alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából. Egyesületünk letette a teljes értékesítési és javítói területre és valamennyi gépjármű fajtára vonatkozó javaslatait a döntéshozók asztalára. Javaslataink a feketegazdaság visszaszorítása, a környezet megóvása, a közlekedés biztonsága szempontjainak előtérbe helyezésével irányulnak egy kiszámíthatóan fejlődő gépjármű értékesítési és szolgáltató piac megteremtésére és fenntartására.

További információval készséggel rendelkezésre állok:

Erdélyi Péter ügyvezető elnök

Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Forrás: MGE
.

(Ezt a cikket 190 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?