A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2011. júniusi és első félévi értékesítési mutatókról
A 2011. júniusi forgalomba helyezés a nagyobb volument jelentő személygépjárműveknél 1,5% visszaesést, a kishaszon járművek területén 7,1% élénkülést látunk, azonban a forgalomba helyezési darabszámok továbbra sem érik el azt a szintet, ami az ágazat fennmaradását jelenlegi formájában garantálni tudná. Az időarányos adatok is alátámasztják azt a korábbi előrejelzésünket, hogy 2010 után megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból és azt a szakmai véleményünket is, hogy ez egy lassú és törékeny folyamat lesz.
Az alacsony értékesítési volumen a kereskedések és javítók számára további anyagi problémákat okozhat, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után az év második felében. Nem arról van tehát szó, hogy a szakma nyereségesen működik-e, hanem arról, hogy az elhúzódó értékesítési és most már a javítási visszaesést milyen formában éli túl.
Sajnálatos, hogy a motorkerékpár piac csökkenése némi lassulás mellett, nem állt meg és júniusban 24,8% mínuszt mutat 2010 azonos hónapjához képest. A 125 ccm-s, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok „B” kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár piac helyzetét. E változásokat Egyesületünk folyamatosan kezdeményezi.
A nagyhaszon jármű piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, júniusban 108,6% volt a fejlődés tavaly júniushoz képest.
A DataHouse adatai alapján a havi és a féléves időarányos forgalomba helyezési darabszámok az alábbiak szerint alakultak:
Jármű/Vehicle | jún.11 | jún.10 | jún.09 | Változás Change 2010 |
Változás % Change % |
Változás Change 2009 |
Változás % Change % |
Szgk/PC | 4194 | 4259 | 5901 | -65 | -1,5% | -1707 | -28,9% |
Kishaszon/LCV | 829 | 774 | 849 | 55 | 7,1% | -20 | -2,4% |
Busz/Bus | 10 | 23 | 120 | -13 | -56,5% | -110 | -91,7% |
Nagyhaszon/HCV | 299 | 173 | 145 | 126 | 72,8% | 154 | 106,2% |
Motor/Bike | 248 | 330 | 474 | -82 | -24,8% | -226 | -47,7% |
Összes új jármű/Total | 5580 | 5559 | 7489 | 21 | 0,4% | -1909 | -25,5% |
Jármű/Vehicle | 2011. jan-jún.. |
2010. jan-jún. |
2009. jan-jún. |
Változás Change 2010 |
Változás % Change % |
Változás Change 2009 |
Változás % Change % |
Szgk/PC | 23112 | 21537 | 39778 | 1575 | 7,3% | -16666 | -41,9% |
Kishaszon/LCV | 4788 | 3800 | 6368 | 988 | 26,0% | -1580 | -24,8% |
Busz/Bus | 101 | 109 | 438 | -8 | -7,3% | -337 | -76,9% |
Nagyhaszon/HCV | 1867 | 895 | 968 | 972 | 108,6% | 899 | 92,9% |
Motor/Bike | 1164 | 1531 | 2421 | -367 | -24,0% | -1257 | -51,9% |
Összes új jármű/Total | 31032 | 27872 | 49973 | 3160 | 11,3% | -18941 | -37,9% |
Korábbi ígéretünknek megfelelően a 2011. évre vonatkozó előrejelzésünket megvizsgáljuk és a közeli napokban tájékoztatjuk Önöket.
Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban még mindig alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését, amelynek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – a személyzet folyamatos, magas színvonalú képzése az ügyfél elégedettség növelése céljából. Egyesületünk letette a teljes értékesítési és javítói területre és valamennyi gépjármű fajtára vonatkozó javaslatait a döntéshozók asztalára. Javaslataink a feketegazdaság visszaszorítása, a környezet megóvása, a közlekedés biztonsága szempontjainak előtérbe helyezésével irányulnak egy kiszámíthatóan fejlődő gépjármű értékesítési és szolgáltató piac megteremtésére és fenntartására.
További információval készséggel rendelkezésre állok:
Erdélyi Péter ügyvezető elnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
Forrás: MGE
.
(Ezt a cikket 190 alkalommal tekintették meg.)