Alkatrészgyártók hírei Hírek Környezetbarát

A Bosch erős növekedést élvez az autótechnológiában Meghatározó növekedés az Ázsiai-Csendes-óceáni térségben

  • A járműtechnológiai értékesítések 30 milliárd euró fölé emelkednek 2011-ben
  • A mobilitás biztonságosabbá és energia-hatékonyabbá tétele
  • Megközelítőleg 20 sorozatgyártású elektromos meghajtási projekt 2013-ra
  • Boxberg/Stuttgart – Az autóipar változása dinamikusabb, mint valaha. Jelentős autóipari beszállítóként a Bosch az e változások mögött álló egyik hajtóerő, például az elektromos meghajtáshoz vezető úton. Hangsúlyozta ezt Dr. Bernd Bohr, a Bosch Automotive Group elnöke a Bosch boxbergi tesztpályáján tartott 60. Járműipari Sajtótájékoztatón. Mint azt Dr. Bohr 35 ország 330 újságírója előtt elmondta, a vállalat dinamikus ütemben fejlődik – gazdasági és műszaki szempontból egyaránt. A járműtechnológiai értékesítések első alkalommal lépik majd át 2011-ben a 30 milliárd eurós küszöböt, és a vállalat megközelítőleg 10 százalékos növekedésre számít. A Bosch különösen sikeres a környezetbarát mobilitást és a balesetek megelőzését elősegítő technológiák terén.

    Bohr úr szerint a vállalat kiterjedt tudásbázisát felhasználva halad a közlekedés jövője felé vezető úton. „Ennek az átfogó ismeretanyagnak az összekapcsolásával plusz innovatív erőt nyerünk a hatalmas változásokkal szembenéző járműipar támogatására, valamint meggyorsíthatjuk ezen változások végbemenetelét.”

    A növekedés az alkalmazotti létszámban is szemmel látható
    A Bosch autótechnológiai üzletágának kedvező fejlődése az alkalmazottak létszámában is visszatükröződik. Az év folyamán az alkalmazottak száma 167 ezerről várhatóan 177 ezerre emelkedik. Ez a növekedés legnagyobb részben az Ázsiai-Csendes-óceáni térségnek köszönhető, ám a világ más tájain is tapasztalható a munkatársak növekvő száma. „Az egész világon közel vagyunk ügyfeleinkhez” – mondta Bohr úr. Mint a továbbiakban kifejtette, ez különösen igaz a vállalat tudományos munkatársaira. A Bosch autótechnológiai részlegének kutatási és fejlesztési területén dolgozó 26 ezer mérnökből minden második Németországban végzi a munkáját, ám csaknem minden harmadik Ázsiában. Bohr úr ennek a tevékenységnek a költségvetését „magasan az iparági átlag fölöttinek” ítélte. A Bosch 2011-ben jó 3,2 milliárd eurót költ majd kutatásra és fejlesztésre az autótechnológia területén. „Ezzel többfrontos hadjáratot kell indítanunk. Nemcsak a közeli és a távolabbi jövő mobilitási megoldásaival kell előállnunk, hanem itt és most is tisztábbá, biztonságosabbá, gazdaságosabbá és kényelmesebbé kell tennünk a közlekedést” – mondta Bohr úr.

    Az igazgatótanács tagja hozzátette, hogy ezzel a „Bosch megragadja a hosszú távú növekedési lehetőségeket, miközben nem hanyagolja el a rövidtávúakat sem.” Ez konkrétan egyebek mellett a dízel és benzines járművek üzemanyag-fogyasztásának további 30 százalékos csökkentését jelenti. Mint elmondta, a hatékonyságot javító technológiák népszerűek a piacon. Majd hozzátette, hogy ezért számít a Bosch arra, hogy 2015-ig közös nyomócsöves dízel befecskendező-rendszereinek értékesítési darabszáma jó 10 százalékkal emelkedik évente. Rámutatott, hogy a járműipari beszállító bízik benne, hogy 2013-ra közvetlen benzinbefecskendező rendszereinek eladásai megháromszorozódnak. A turbófeltöltéssel együtt ezek a rendszerek lehetővé teszik kisebb, ám ugyanolyan teljesítményű és kevesebb üzemanyagot fogyasztó motorok kialakítását. További példaként említette a start-stop rendszert, amely akár 4 vagy még több százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Mint elmondta, a Bosch megközelítőleg 2,6 millió darabot értékesít a rendszerből az idén – kétszer annyit, mint 2010-ben. „Fejlesztések egész skáláját alkalmazzuk azért, hogy a járművek meghajtási rendszereit minden eddiginél hatékonyabbá tegyük” – foglalta össze Bohr úr.

    A jövő az elektromos meghajtásé
    Bármennyire fejlődik is a benzines és a dízelmotorok hatékonysága, Bohr biztos benne, hogy a jövő az elektromos meghajtásé. Ugyanakkor Bohr úr a „Mikor van a jövő?” költői kérdést is feltette. Nézőpontja szerint a jelenlegi magas akkumulátorárak és a korlátozott hatótávolság azt jelentik, hogy az elektromos meghajtásra történő átálláshoz még legalább egy évtized szükséges. De úgy érzi, hogy a belső égésű motorok és az elektromos meghajtás között nem kizárólagos a kapcsolat. A nem túl távoli jövőre nézve Bohr úr kedvezőnek ítéli a plug-in hibridek kilátásait: egy viszonylag kicsi, konnektorból tölthető költséghatékony akkumulátor a városi utakhoz, amelyhez benzines vagy dízelmotor társul a hosszabb utak leküzdéséhez. „Az ilyen kombináció széles körű és gondosan hálózatba foglalt rendszerismereteket követel meg – ami a Bosch erősségeinek egyike fő területe, a hajtáslánc- és futómű-technológiában” – mondta Bohr úr.

    A vállalat műszaki szakismerete az elektromos meghajtás terén nemcsak mélyreható, de specialitások széles körét is lefedi. Nemcsak teljesítmény elektronikákat és az azok alapjául szolgáló félvezetőket gyártanak, hanem elektromos motorokat is. A Bosch és a Samsung SDI közös vállalata, az SB LiMotive pedig 2010 végén megkezdte a lítium-ion akkumulátorok gyártását. „2013-ra 12 autógyártó közel 20 projektjéhez kezdjük meg az elektromos meghajtással kapcsolatos termékek sorozatgyártását” – mondta Bohr úr. A kezdeti befektetések jelentősek. Rámutatott, hogy a Bosch évente 400 millió eurót költ a hajtáslánc elektronizálására. A cél, mint elmondta, ezen költségek gyors megtérülése a méretgazdaságosság révén. Ennek fényében Bohr úr örömmel fogadja az olyan együttműködési projekteket, amelyek az iparágban megjelenve együttesen növelik a gyártási darabszámokat. A Bosch maga is tervezi egy közös vállalat létrehozását a Daimlerrel, amely elektromos járművekhez fejleszt és gyárt majd motorokat Európában. Bohr úr szerint ez mindkét fél számára előnyös helyzet.

    A cél a balesetmentes közlekedés
    A Bosch éppen annyira elhivatott a balesetmentes közlekedés elérésében, mint az elektromos meghajtásban. Bohr úr leírta miként látja ezt a fejlődést rövid- és hosszútávon. Kiemelte például azt az idén hatályba lépő előírást, amely megköveteli az ESP® menetstabilizáló elektronika alkalmazását Európában, az Egyesült Államokban és Ausztráliában. Ezekben a régiókban hamarosan nem adnak majd el új autót a menetstabilizáló rendszer nélkül, amelyet elsőként a Bosch fejlesztett ki és vezetett be a piacra. „Az elkövetkező 20 év során a műszaki fejlődés elvezet az automatizált közlekedéshez” – vetíti előre Bohr úr. Ennek kulcsa, véleménye szerint, a vezetőtámogató rendszerek kibővítésében rejlik. Már a Bosch több mint 600 mérnöke dolgozik ilyen rendszereken. Bohr szerint az automatizált közlekedés először csak viszonylag jól behatárolható helyzetekben valósul meg, mint például parkoláskor vagy gyakran megálló és elinduló forgalomban. A jövőbeni járműgenerációk azonban olyan rendszereket tartalmaznak majd, amelyek nagyobb sebességnél is működhetnek. „Az automatizált közlekedés lépésről lépésre mutatkozik be” – mondta Bohr úr.

    A Bosch kifejezetten a fejlődő gazdaságok, mint például Ázsia és Dél-Amerika számára is fejleszt innovációkat, ahol a vásárlóerő és az ár lényegesen alacsonyabb, mint a fejlett gazdaságokban. Az e piacokon jelentkező követelmények teljesítése során szerzett tapasztalatok Bohr úr szerint gyakran globális platformoknál is alkalmazható, új lehetőségeket nyitva a költségcsökkentésre. „A fejlett és a fejlődő országokban dolgozó mérnökeink közötti kapcsolat nem egyirányú utca, sokkal inkább egy autópálya, amelyen mindkét irányban haladnak az ötletek” – mondta Bohr úr. A Bosch sikere magáért beszél: az autótechnológiai értékesítések ázsiai részaránya mindössze 12 év alatt több mint négyszeresére, 6-ról 26 százalékra nőtt, amivel az értékesítések 1-ről 7,4 milliárd euróra emelkedtek a régióban.

    Forrás: Bosch
    .

    (Ezt a cikket 167 alkalommal tekintették meg.)

    LEAVE A RESPONSE

    Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .