Szerdán átadják az M43-as autópálya Makó-Szeged közötti szakaszát és a Móra Ferenc hidat

Az M43-as autópálya Makó-Szeged közötti szakaszát és a Móra Ferenc hidat ünnepség keretében Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adja át szerdán 14 órakor.

Völner Pál, 2011. április 20-án beszédet is mond az M43 autópálya Makó-Szeged közötti szakaszának és a Móra Ferenc híd átadásának ünnepségén.

A program:

14.30 Völner Pál ünnepi beszéde,
14.40 Nemzeti színű szalag átvágása
15:00 Az autópályán autókkal végighajtanak a vendégek Makóig és vissza

Megközelítés: Budapest M5-ösről letérés Szeged-Észak M43 táblánál, M43-asról letérés 47-es számú főút felé, 47-es számú főútról letérés az első kereszteződésnél jobbra, kb. 50 méter után balra letérés (az első kereszteződésnél, az AAA autókereskedés után, a sarkon a Fa-villa étterem)

HÁTTÉR

Móra Ferenc híd

A 660 méter hosszú hidat – amelyet a Pont-terv Zrt., valamint az Uvaterv Zrt. tervezett és az A-Híd Építő Zrt. épített – két hagyományos ártéri gerendahíd és egy a főmeder fölött átívelő ferdekábeles függőhíd alkotja.
A híd építésénél alkalmazott – Európában újdonságnak számító – függesztett-feszített, más néven kiemelt kábeles eljárásnak köszönhetően a híd pilonjai lényegesen alacsonyabbak lehetnek, mint a hagyományos szerkezeteknél. A kábeleket tartó oszlopok csupán 22 méterrel magasodnak a pályaszint fölé.
A másik újszerű megoldást a súlycsökkentés kényszere miatt alkalmazták az építők: a felszerkezet szekrénytartójának bordái vasbeton helyett acél trapézlemezekből készültek. Ilyen megoldás eddig Európában csak Németországban épült, a két eljárás vegyítése, egy szerkezetben történő alkalmazása pedig csak Japánban valósult meg.
A mintegy 13 milliárd forintból elkészült hidat az autósok szerda délutántól, az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszának átadása után használhatják.

M43-as Makó-Szeged közötti szakasza

A Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres autópálya-szakasz átadása óriási változást hoz Szeged közlekedésében. A csongrádi megyeszékhelyen naponta tízezer jármű halad keresztül, ebből mintegy kétezer kamion, és ezek a jövőben a sztrádát fogják használni.
Az építés 2008. július 18-án kezdődött el. Az eredeti határidő szerint az első – a régi 5-ös utat a 47-es főúttal összekötő 6,7 kilométeres szakasznak – 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. Ezt a sztrádarészt – főútként – két ütemben 2010 áprilisában és októberében helyezték forgalomba.
A 47-es főúttól Makóig tartó 25 kilométeres szakasz és az új Tisza-híd, valamint a Maros-parti várost elkerülő 7 kilométeres főút – amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – építésének 2010. augusztus 31-ig kellett volna befejeződnie. Az elkerülő utat 2010 novemberétől használhatják az autósok, a sztrádát pedig szerdán helyezik forgalomba.
Az új sztráda, a híd és a makói elkerülő út építése 61,1 milliárd forintba került, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az autópálya a magyar-román országhatárig tartó, Makó és Nagylak közötti, 23,1 kilométeres szakasza a tervek szerint 2013 májusára készülhet el.

Forrás: IntegrátorFórum
.

(Ezt a cikket 265 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?