Ismét a Scania nyerte meg az 1.000 pontos tesztet – Újabb korona a Griffmadáron
Ismét az első helyet szerezte meg a Scania az európai 1.000 pontos teszten. A korábbi évek magabiztos győzelme után, amikor a Scania legméretesebb fülkével szerelt típusa, az R-széria rendkívül nagy fölénnyel nyert, most egy 420 lóerős G-szériás nyerges vontató újból könnyedén a teszt élén végzett.
Az 1.000 pontos teszt Európa egyik legrangosabb és sokak szerint legnagyobb kihívást jelentő összehasonlító teherautótesztje. Teherautós szakújságírók nemzetközi csapata objektív mérések mellett szubjektív szempontok szerint is pontozza a tehergépkocsikat.
A Lastauto Omnibus és a Fernfahrer magazin kiadója, a német ETM Verlag által szervezett 1.000 pontos teszt lebonyolításában a spanyol Transporte Mundial, a brit Commercial Motor és a holland Truckstar is közreműködött. A tesztről számos európai ország szaklapjaiban is megjelentek cikkek.
A tesztútvonal egy 180 kilométeres távot foglal magában Németország dél-nyugati részén, a festői Mosel-völgy hegyvidéki területén.
A 2010 végén lebonyolított 1.000 pontos teszt során a 400 lóerő körüli teljesítményszinttel rendelkező flotta-tehergépkocsik összehasonlítására helyezték a hangsúlyt. A Scania G 420 Highline három vetélytárssal mérte össze tudását: Mercedes-Benz Axor 1840 LS 396 lóerős, MAN TGS 18.400 LX 394 lóerős és Volvo FM 410 Globetrotter 405 lóerős változatával.
A végső összesítés során a Scania került ki győztesként, miután 941 pontot szerzett, kilenc ponttal megelőzve a második helyezettet. A Scania G-szériás nyerges vontató különösen sok pontot gyűjtött gazdaságos üzemelés, teljesítmény és fülke kategóriában. A gazdaságos üzemelésben ráadásul közel maximális pontszámot kapott – 133 pontot a 135-ből.
A Commercial Motor 2010. decemberi számában Colin Barnett így foglalta össze az eredményeket: „Az idei teszten még nagyobb fölénnyel aratott győzelmet a nyertes, mint korábban. A mezőny első és utolsó helyezettjének végeredménye között 35 pont volt a különbség, de megint a Scania térhetett haza bajnokként.” A Lastauto Omnibus a griffes modell kis fordulatszámon is rendkívül jó vezethetőségét hangsúlyozta ki: „…aminek eredményeként a Scania magabiztos fölénnyel nyerte meg az üzemanyag-fogyasztás tesztszámot.”
A Lastauto Omnibus magazintól Frank Zeiten még hozzátette, hogy a Scania milyen kiválóan helytállt a hegyvidéki vezetést vizsgáló szakaszon: „a nagyon hosszú hátsó tengelyáttétel ellenére… a hegyi szakaszokon a Scania volt a leggyorsabb a négytagú mezőnyből.” Miként rámutatott, a Scania jóval nagyobb átlagsebessége annak köszönhető, hogy „nagy nyomatékát rendkívül széles tartományban, egyenletesen adja le.”
A Scania a gazdaságos üzemelés mellett a vezetési élményre és a fülkére is tekintélyes pontszámokat kapott. „A Scaniát nagyon élvezetes vezetni.” – írja a Commercial Motor. „A kormány kiváló visszajelzést ad az útról, miközben a tükrök jó körkörös kilátást nyújtanak a fülkéből.”
„Az egyedülállóan tág tartományban állítható kormánykerék révén a vezetési testhelyzet még mindig a legjobb a kategóriában. Mindezek együttesen avatták az 1.000 pontos tesztünk győztesévé a G 420 modellt.” – foglalta össze a magazin.
ÖSSZESÍTETT PONTSZÁMOK
Elérhető pontszámok | MAN TGS 18.400 LX
|
Mercedes Axor 1840 LS
|
Scania G 420 LA Highline
|
Volvo FM 410 Globetrotter
|
|
Fülke | 185 | 161 | 157 | 169 | 165 |
Vezetés | 200 | 190 | 180 | 189 | 189 |
Teljesítmény | 200 | 185 | 183 | 188 | 188 |
Gazdaságosság | 135 | 126 | 129 | 133 | 128 |
Termelékenység | 160 | 154 | 144 | 151 | 147 |
Biztonság | 120 | 111 | 113 | 111 | 115 |
Összesen | 1000 | 927 | 906 | 941 | 932 |
Forrás: Scania
.
(Ezt a cikket 290 alkalommal tekintették meg.)