A Volvo Trucks széleskörű utcai tesztsorozatot követően megkezdi a hibrid haszonjárművek értékesítését. Júniusban korlátozott darabszámban mintegy 100 darab hibrid jármű gyártása kezdődik meg. A szállítások az ügyfeleknek a kiválasztott országokban 2011 és 2013 között történik.

A csendesebb és tisztább hibrid teherautók üzemanyag megtakarítása elérheti a 30 %-ot, és elsősorban a disztribúciós áruelosztásban valamint kommunális hulladék gyűjtésben jelennek majd meg.

„Az új Volvo FE Hibrid egy fantasztikus high-tech jármű, melyet már eddig is nagy érdeklődés övezett. Nyilvánvaló, hogy nagy a kereslet a hibrid teherautókra” – mondta Claes Nilsson, a Volvo Trucks európai divíziójának elnöke.

A Volvo FE Hibrid kezdetben 13 európai országban lesz kapható, az értékesítés más piacokra hosszabb távon terjedhet ki. A jármű gyártása korlátozott darabszámban történik, mivel a fejlett hibrid technológia egyedi igényekre szabott gyártási megoldásokat kíván. Az akkumulátor technológia is állandó fejlődés alatt van. Mindez az is jelenti,  hogy a vevőszolgálati szervezet betanítását párhuzamosan kell megoldani, hogy megfelelő szerviz szolgáltatást nyújtsunk az ügyfelek számára.

„Az a tény, hogy megkezdődik a hibrid gyártása, nagymértékben inspiráló és jelentőségteljes a jövőbeli termék fejlesztések tekintetében, mert a hibrid technológia valamilyen formában a jövő legtöbb kamionjában jelen lesz. A hibridizáció határozottan egy fontos kirakó darabja a még üzemanyag hatékonyabb szállítmányozásnak”- nyilatkozta Claes Nilsson.

A hibrid technológia a legalkalmasabb a sűrűn lakott városi forgalomban, ahol az indulások és megállások száma magas. A megfelelő minőség és szolgáltatás érdekében, 2008 óta számos teszten vettek rész a hibridek kiválasztott ügyfeleinknél. A vezetési ciklustól függően a Volvo FE Hibrid az üzemanyag felhasználást és így a CO2 kibocsátást 15- 20%-kal csökkentette. Elektromos tömörítővel kombinálva pedig a hibrid kommunális szemétgyűjtő jármű elérte a 30 % megtakarítást is.

A Volvo FE Hibrid egy parallel meghajtású hibrid, ami azt jelenti, hogy a dízel motor és az elektromos motor energiája használható együttesen avagy egymástól függetlenül is. A rendszer automatikusan vált a két erőforrás között. Első sebesség fokozatban a járművet kizárólag az elektromos motor hajtja meg, a járművezetőnek azonnali gázadási reakciót és így kiváló vezethetőséget biztosítva. Ezután, mikor bekapcsol a hibrid üzemmód, a dízel és az elektromos motor párhuzamosan működik az optimális üzemagyag megtakarítás érdekében.

Mi több, a Volvo hibrid technológiáját arra tervezték, hogy annyi energiát takarítson meg a fékezések alatt, amennyi csak lehetséges. További külső elektromos feltöltés egyáltalán nem szükséges. Emellett az elektromos hajtás a zajszintet is csökkenti.

„A hibrid teherautó szinte suttogva járja a városi utakat, ami nem csak az ott lakók zajterhelését csökkenti, de a jármű üzemeltetőiét is. Gyorsításkor a zajszint csak a fele a hagyományos dízel járműének” – egészítette ki Claes Nilsson.

A Volvo hibrid haszonjárműve a kukás alkalmazásokban 7 literes, 340 LE-s, 1300 Nm-es nyomatékú dízel erőforráson alapul, az áruelosztó alkalmazásokban pedig 300 LE-s, 1160 Nm-esen. Az erőforrás párhuzamosan működik a 120 KW-os elektromos motorral, ami a legújabb, legfejlettebb lítium ionos akkumulátorból kapja az energiát. A 26 tonna össztömegre méretezett hibrid jármű teljeskörű javítási és karbantartási szerződéssel lízingelhető.

Előzetes gyártási program:

2011-2013

Várható gyártási helyek száma: kb. 100 darab

Tervezett országok: Svédország, Finnország, Dánia, Norvégia, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Svájc. Olaszország, Hollandia, Belgium, Luxemburg.

 

Forrás: Volvo
.

(Ezt a cikket 279 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?