Hírek Iveco Kishaszonjárművek Márkahírek

Munkába állt az első három Iveco ECODaily Electric modell a DHL flottájában

A Deutsche Post DHL használatba vette első három, Iveco ECODaily Electric típusú, elektromos hajtású kisteherautóját. A futár-, expressz- és csomagkiszállító-szolgálat a jövőben az új környezetbarát járművekkel szállítja ki a csomagokat Berlin belvárosában. Az összesen 10 elektromos modellről szóló megállapodást a 2010-es hannoveri IAA nemzetközi haszongépjármű vásáron jelentette be a két vállalat.

A DHL és a Fraunhofer társaság közös kutatási projektjének célja, hogy bemutassa milyen előnyöket és lehetőségeket nyújt az elektromos hajtásrendszerű csomagszállító járművek használata a mindennapokban. Az elektromos hajtású városi logisztikát elősegítő E-Stadtlogistik projektet a német szövetségi kormány is támogatja a „Modellregion Elektromobilität Berlin/Potsdam” (Berlin/Potsdam elektromos mobilitás modellrégió) program keretében. A járművek hivatalos berlini átadásán Peter Ramsauer szövetségi közlekedési miniszter megerősítette a 291 000 eurós támogatásról szóló döntést.

Az Iveco ECODaily Electric modell műszaki jellemzői

A DHL részére átadott Iveco ECODaily Electric kisteherautók a szimplakerekes, normál vezetőfülkével ellátott fülkés alvázra (35S) épülnek. A 3,5 tonnás járművet egy vízhűtéses, váltóáramú, 30/60 kW teljesítményű aszinkronmotor hajtja, amely már álló helyzetből indulva leadja a 260 Nm-es forgatónyomatékot. Az elektromos modellben nincsen kuplung vagy sebességváltó, és az automata váltókhoz hasonlóan csak egy háromállású kapcsolót kell kezelni. A járművet pontosan úgy kell vezetni, mint egy automata sebességváltóval felszerelt hagyományos járművet: csak a gáz- és a fékpedált, illetve az előre, hátra és üres fokozatokba állítható előválasztó kart kell kezelni. Ennek köszönhetően a vezetési élmény megegyezik az AGile automatizált sebességváltó esetében tapasztaltakkal.

A villanymotort egy inverter vezérli, és az áramellátást két, alacsony karbantartást igénylő Zebra-akkumulátor biztosítja. Az akkumulátorok nátrium-nikkel-klorid (NaNiCl2) technológiára épülnek, és mindössze körülbelül 300 kg-mal növelik a tömeget a hagyományos dízel hajtású Daily modellekhez képest. Egy akkumulátorblokk kapacitása 278 V üzemi feszültségen 76 Ah, üzemi hőmérséklete körülbelül 300 °C. A szigetelt akkumulátorok nem bocsátanak ki gázokat, nem igényelnek karbantartást és újrahasznosíthatók. A teljes feltöltés körülbelül nyolc órát vesz igénybe és szabványos háromfázisú 380V/32A hálózatból történik. Az akkumulátorok a jármű használata közben minden egyes fékezésnél, két lépcsőben töltődnek, növelve ezzel a hatótávolságot. A hajtást biztosító inverter a gáz- és a fékpedál állásának függvényében szabályozza a sebességet. Megpakolva a csomagkiszállítók akár 70 km/órás sebességet is elérhetnek, és egy feltöltéssel hozzávetőlegesen 90 kilométert tudnak megtenni. A végsebességet a hosszabb hatótáv érdekében elektronikusan korlátozták.

Az Iveco a kényelem és a biztonság területén sem kötött kompromisszumokat az elektromos hajtású ECODaily modellekben. Akárcsak a teljes értékű furgonok, az Iveco ECODaily Electric jármű is rendelkezik szervokormánnyal, elektromos fűtő- és szellőztető rendszerrel, elektromos ablakemelőkkel, központi zárral, belső világítással, blokkolásgátlóval és légzsákkal.

Az Iveco Daily jelenleg az egyetlen modellcsalád a piacon, amely egyaránt kapható hagyományos dízelmotorral, az EEV-szabványoknak megfelelő motorral, földgázhajtású motorral, hibrid- és teljesen elektromos hajtással. A számos hajtáslánc-alternatívával a vállalat lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy szállítási feladataikat környezetkímélő módon teljesítsék és csökkentsék CO2-kibocsátási egyenlegüket. Az elektromos hajtáslánccal szerelt zéró károsanyag-kibocsátású ECODaily Electric modellt az Iveco sorozatgyártásban szimplakerekes dobozos, kombinált és platós kivitelben, 3,5 tonna össztömeggel (35S), valamint duplakerekes hátsó tengellyel, dobozos és platós kivitelben, 5,2 tonna össztömeggel (50C, 40/80 kW teljesítménnyel) kínálja.

A kívánt hatótávolságtól és kiviteltől függően az ECODaily Electric modellek modulárisan bővíthetők, így akár négy Zebra-akkumulátorral is rendelkezhetnek. Az akkumulátorok a raktéren kívül, jól védett helyen, az Iveco Daily robusztus létraalvázának hossztartói között vannak elhelyezve. Valamennyi akkumulátor 200 kg tömegű, így az 5,2 tonna össztömegű modell háromakkumulátoros kivitelben 2105 kg hasznos terhet szállíthat. Stop&Start üzemmódban a járművek hatótávolsága egy feltöltéssel 90-130 km között alakul. Ez jóval több, mint a napi átlagos futásteljesítmény a városon belüli szállítási feladatok során.

 

Forrás: Iveco
.

(Ezt a cikket 243 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .