AETR: a kiszabható bírságok összegéről (nem egy vidám történet)…
Emelkedni fog az ellenőrzések száma és a bírságok összege
Hadd hívjam fel a figyelmet a következő dologra, mivel a rendszeres oktatásaim során és a megkeresésekből ezt folyamatosan látom:
A fuvarozók KÉT dologgal nincsenek kellően tisztában, nem tudják, figyelmen kívül hagyják vagy egyszerűen nem érdekli őket (még mindig nagyon sokan vannak ezzel így):
- A hatósági ellenőröket folyamatosan képzik, oktatják, így egyre felkészültebbek, egyre jobban tudják, “hova nyúljanak”, és egyre kevesebb esélye van velük szemben a felkészületlen vállalkozónak, fuvarozónak, sofőrnek.
- Hazánk még mindig jelentős mértékben el van maradva az előirányzott ellenőrzési kvótától, azaz: még mindig jóval kevesebb ellenőrzés történik, mint amennyi célkitűzésként szerepel előirányzatként; azonban az ellenőrzések száma folyamatosan emelkedik; a bírságok pedig megint egyre komolyabbak.
Természetesen a bírságok nem csak a tachográffal felszerelt járművekre vonatkoznak, és a komolyabb, nem ritkán akár 300.000,- forintos helyszíni bírságokat olyan dolgokért is ki lehet majd szabni, mint pl. a biztonsági öv be nem kötése. De egy mobiltelefonálás is nagyon sokba kerülhet.
A tachográfos járművekre vonatkozóan a helyszíni bírság a 10.000,- forinttól a 800.000,- forintig terjedhet. A kérdés az: mitől függ, hogy az alsó vagy a felső határt szablyák-e ki? Nagyon nem mindegy!
(Ezt a cikket 1379 alkalommal tekintették meg.)