Egyéb Érdekességek Tudnivalók

Kamionos leszek (?)

Az oldalon egyre több regisztrált felhasználó van a 20 évesek korosztályából, ami arra enged következtetni, hogy sokan vannak olyanok, akik érdeklődnek a szakmánk iránt, Én is találkoztam elkeseredett szülővel, aki bánatosan közölte gyermeke elhatározását, hogy kamionos akar lenni. Hmm. Arra a kérdésre, hogy látott-e már kamiont, a válasz nemleges volt. Ebből arra következtettem, hogy az illetőnek belövése volt. (Nem a szülőnek!) Kábszer, vagy valami…

Úgy gondolom, ezeket a dolgokat nem lehet pár szóban összefoglalni, de segíteni szeretnék nekik, Segíteni abban, hogy képet kapjanak arról, amire vágyakoznak. Minek kell megfelelni? Milyen elvárásai vannak egy munkaadónak? Elég ha van egy (2-3) jogsid? Abban reménykedem, hogy van az oldalon elég „öreg róka” aki segít kiegészíteni a leírtakat.Nem tudom, honnan jött az ötlet, de remélem nem a „Konvoj” című film után döntötted el, hogy ezt a hivatást választod. Jó kis film volt, de…..

A legelső, bár mint később kiderül, nem a legfontosabb a jogosítvány megszerzése, ami nem éppen olcsó mulatság. Nem akarok részletekbe merülni ezzel kapcsolatban, de cirka 1 millióba lesz mire minden papírod rendelkezésre áll, ahhoz, hogy beülj egy kamion kormánya mögé, mint sofőr. Igaz, hogy ezt nem egyszerre kell kiperkálni, de minél több a papírod annál nagyobb az esélyed arra, hogy el tudj helyezkedni. Ez a jelen állapot, hiszen ebben a pillanatban nem kapós szakma a miénk. Amikor kapós volt, ( 1-2 éve) akkor nagyobb cégek kifizették a hiányzó papírokhoz szükséges tanfolyam díját, csak dolgozz náluk.

Az alábbiakban álláshirdetésekből szemezgetek, hiszen ez a leghitelesebb formája annak, hogy érzékeltessem a z elvárásokat.

Első tehát a jogosítvány. Ebben a hirdetésben, segít a hirdető abban, hogy melyik jogosítvány mire való, hiszen elbódult aggyal, nem biztos, hogy tisztában voltál vele, hogy mire vizsgázol.

„Tehergépkocsivezető állás …..:

…..eni munkavégzésre tehergépkocsivezető állásajánlat

Jogosítvány

“C” tehergépkocsi

“C+E” tehergépkocsi + nehézpótkocsi”

A következő, amikor a hirdető nincs tisztában, hogy mit szeretne, vagy más országból érkezett, és nincs tisztában az itthoni szabályokkal. Vagy nem érkezett külföldről, de így sincs tisztában vele….

„Gépkocsivezetőt keresünk

Gyakorlattal, PÁV I- el és 2 csoportú járművezetői engedéllyel rendelkező gépkocsivezetőt keresünk, fő- vagy részállásba.

értesítési (telefon, e-mail) cím megadásával. Rövid önéletrajzzal kérjük a jelentkezést a megadott e-mail címre.

kérjük, hogy telefonon keresztül és személyesen ne érdeklődjenek !

A feltételeknek nem megfelelő pályázatokkal érdemben nem foglalkozunk !”

Itt soha nem derül ki, hogy mire gondolt a kedves hirdető, mivel kifejezetten megtiltotta, hogy telefonon érdeklődjenek. A 2-es kategória valamikor a német jogosítványba volt, de már ott is ABC szerint vannak a kategóriák.

Az alábbi álláshirdetésekben, már kezdenek sűrűsödni a dolgok:

„Gépkocsivezetőt keresünk nemzetközi konténeres fuvarozásra. Feltételek: digitkártya, erkölcsi bizonyítvány (!), C,E, PÁV III, nemzetközi árufuvarozói, DID kártya. Jelentkezés fényképes önéletrajzzal, referencia megadásával, elérhetőséggel (!) emailben:(csak leinformálható gépkocsivezetők jelentkezését várjuk!)”

Mire gondolok? A hirdető kér erkölcsi bizonyítványt, és DID (Driver Identification Database) kártyát is, amiről itt olvashattok. Tehát a hirdetés feladója nem bízik egyikbe sem. Miért? A DID kártya feltétele az erkölcsi bizonyítvány, ami ugye 3 hónapnál nem lehet régebbi. Ilyen szűrőt szeretnék látni a politikusoknál is. A többivel, PAV, digitkártya, gondolom, tisztában vagytok és látszik, hogy a hirdetés feladója is.

Lehet igénye speciális ismeretre is, ami jelentősen behatárolja a jelentkező korát.

”Sofőrt keresünk Liaz TGK-ra, két műszakba (12 óra). Belföldi árufuvarozói engedéllyel. Fizetés nettó 120.000.-

Csak és kizárólag azok jelentkezését várjuk, akik vezettek már Liazt (a kuplung miatt)”

Már felnőtt egy korosztály akinek fogalma sincs erről. (Ne is legyen!)

Egyéb speciális ismeretre is szükség lehet, mint azt az alábbi hirdetésben olvashatjátok:

„…..kiszállításra keres 1 fő sofőrt. Szükséges: német nyelvtudás, B kategóriás jogosítvány. Kiszállítás Magyarország és Ausztria területén. A munkavállalónak pihenőidejében be kell segítenie a …..körüli munkákban (konténerek ürítése, udvar rendben tartás, kisebb javítások, karbantartási munkálatok elvégzése). Előny a jó kézügyesség és építőiparban szerzett tapasztat. Jelentkezés, időpont egyeztetés….. e-mail címen lehet.

Remélem, rendelkezel valami „polgári” szakmával, hiszen láthatod, hogy nem lehet tudni, mikor lesz rá szükséged.

“Állás leírása: Angolul, vagy németül középszinten beszélő gépkocsivezetőket keresünk …….ai munkavégzésre.

Amit nyújtunk:

– 8,9 € nettó órabér a munkaidő után,

– kiváló juttatási csomag, havi ca. 2000€ nettó kereset.

További információt kérhet a …..telefonszámon. Jelentkezés feltételei – C+E jogosítvány,

– jó angol, vagy német kommunikációs készség,

– min. 1 éves nemzetközi árufuvarozói tapasztalat,

ADR igazolvány. Munkavégzés helye ………”

Itt már van igény rendesen, de a fizetés is ennek megfelelő, bár én konkrétan felhívtam és pont nem az a nyelvismeret kellett, hanem a másik. Ezzel rendszeresen találkozhatsz a későbbiekben. E miatt nem javasolnám, hogy sablon önéletrajzot használj. Egyébként egy sofőr nyelvtudásának mennyiségét, csak a szabad végtagok száma korlátozza.

„……nemzetközi fuvarozó cég

gépkocsivezetõket keres

…..tartányautóra.

Feltételek:

– nagy, nemzetközi jármûvezetõi tapasztalat

– megbízható, precíz munkavégzés

– egyhuzamban 5-6 hét külföldön

– angol vagy német nyelv ismerete

követelmény

Amit kínálunk:

– stabil munkahely

– jó kereseti lehetõség

Jelentkezni írásban önéletrajz küldésével.

Azért ez az 5-6 hét elég húzós dolog, és a nagy gyakorlat elég tág fogalom.

És itt van egy gyöngyszem:

“3,5 t-s gépkocsira keresünk áruszállítási gyakorlattal rendelkező, nem dohányzó kollégát. feltétel: erős fizikum, saját GPS. Önéletrajzokat vezetési gyakorlat és fizetési igény megjelölésével az alábbi e-mail címre várjuk:

Remélem rendszeresen gyúrsz, nem csak testre, de agyra is, mert ha nem is írja le senki, szükséged lesz problémamegoldó képességedre, aminek csak egy része, hogy oda találj valahová. A GPS ne tévesszen meg. Azzal is el lehet tévedni. Katt ide

Egyébként valószínű, hogy navigációs készülékre gondoltak.

Jó gurit
Sklave
.

(Ezt a cikket 4860 alkalommal tekintették meg.)

5 COMMENTS

  1. Kedves Sklave!

    Ez a cirka 1 milló forint egy enyhe túlzás.

    C-kategória: 146700 HUF
    C+E-kategória: 103100 HUF
    GKI: 99000 HUF
    PÁV I. II. vagy III.: 8310 HUF
    Gépjármű vezetői kártya digitális tachográfhoz: 7700 HUF

    Akkor ez összesen : 364810 forint ha még vesz + órákat mert mondjuk tandemen csinálta az E-t és nyergest fog vezetni akkor a nyergesre vett + gyak. órákkal együtt legyen 400000 FT. Ennyi elég is, hogy a volán mögé tudjál ülni.

  2. Azért elég baráti árakat írtál. Legtöbb helyen inkább

    C: 170-180 eFt nekem 168 eFt volt
    E: 120-130 eFt Nekem 120 eFt volt
    GKI: 120-140 eFt (esetleg némelyik iskola ad kedvezményt, ha náluk csinálod a jogsidat is) nekem a jogsi miatti 20 ezer kedvezménnyel 100 eFt volt
    ADR: 70 körül van
    A többi az helyes, persze a PÁV-hoz tegyük hozzá vidéki ember esetén az útiköltséget is, ami ilyen benzin árak mellett nem elhanyagolható. Mert nem mindegy, hogy Záhonyból vagy Gödöllőről kell a Vajdahunyad utcába menni. Persze még így is messze vagyunk az 1 milliótól.

    • tisztelt kamionos ur aki ezeket a sorokat irod mirol beszelsz ?
      ez a szakma mar semmi ebben az orszagban kamionos papirt szerezni kabare, de foleg ez a nemzetkozi felujito fel haborito es ennyi penzert csak valaki mutasson mar nekem osztrak nemet belga francia olasz stb GKI papirt de az emlitett orszagoket konyorgom mirol van itt szo? a penz lenyulas szegyelje magat ez az orszag

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .