Az FTA és az uniós közlekedés szabályozása
Az FTA (Teherszállítási Szövetség) bejelentette az Európai Bizottságnak, hogy magasabb követelmények, további előírások már nem szükségesek az teherszállításban.
Az FTA szerint a hiányosságokat a hibás végrehajtás és a tagállamok eltérő rendeleteiben keresendőek. A probléma csak akkor oldható meg, ha a tagállamok vállalják a felelősséget a szabályok végrehajtásáért, és nem támasztanak újabb szabályokat az iparág elé.
Az FTA ezeket az észrevételeket tette az Európai Bizottság Konzultációs Dokumentumára, amit a közúti fuvarozás szabályozásával kapcsolatban tett közzé a Bizottság.
Az állásfoglalás akkor jelent meg, amikor a dokumentumba bekerült a kérdés, hogy kell-e nagyobb minőségi előírás a vállalkozások pénzügyi, biztosítási, személyzeti, jármű-karbantartási és működési feltételeire vonatkozóan.
Míg FTA olyan intézkedéseket támogat, amelyek javítják normákat, a Szövetség úgy véli, hogy a magasabb minőségi követelmények nem feltétlenül vezetnek jobb normákhoz az EU piacán, sőt, további felesleges akadályokat jelenthetnek. Ezek a követelmények aránytalanul nagy terhet rónak az iparág számára, és ellentétesek a Bizottság célkitűzéseivel az eljárások egyszerűsítésére.
A brit EU szabályozást is nyíltan kritizálta az FTA, mert a britek úgy értelmezik a szabályt, hogy a vállalkozásoknak bizonyítaniuk kell, hogy rendelkezésükre áll a megfelelő tőke készpénzben, bankszámlán vagy folyószámlahitelként. A tőke folyamatos rendelkezésre állása azonban hibás gyakorlat, és rendkívül rugalmatlan megoldás a tagállamokban kivéve Luxemburgot.
Az FTA úgy véli, hogy a tagállamoknak létre kell hoznia egy olyan információs adatbázist, amely segíti az eredményes és hatékony végrehajtást az Unióban. Az Egyesült Királyságban már használnak olyan modern informatikai megoldást, ami támogatja az ellenőrzést a közúti közlekedésben, azonnali információt adva az ellenőrzések folyamán. Ezt az ország egy átfogó minőségi fejlesztéssel érte el, más tagállamok nem használják, de az FTA szerint ösztönözni kellene őket arra, hogy átvegyék a technológiát.
Az FTA szerint az Európai Bizottság által definiált kabotázs fogalmát is módosítani kellene annak érdekében, hogy minél kevesebb üresen futott kilométer legyen a fuvarozásban. Az előírások eredeti célja az volt, hogy elkerüljék a tisztességtelen piaci versenyt az üzemanyagárak, a vámtételek és a munkaerő tekintetében. Az Egyesült Királyság belföldi fuvarozása a mai napig szenvedi, hogy a kabotázs verseny miatt a diesel üzemanyag adója 47p literenként, míg az európai átlag 22p. Az FTA szerint nem kell megengedni, hogy korlátlanul lehessen más országok belföldi forgalmában részt venni, de engedélyezni lehetne azt két-három egymást követő napon, és abban az esetekben, mikor a belföldi fuvar hazafelé tartó utat érint.
Fordította: Godó Edina
Forrás: Camion Driver
.
(Ezt a cikket 236 alkalommal tekintették meg.)