Biztonságosabb lesz a 6-os főút Pécs utáni szakasza

A tervek szerint halad a 6-os főút útpályájának korszerűsítése a Pécs utáni szakaszon. A felújítás előkészítési munkálatai három éven belül lezárulhatnak. Az előkészítést döntően európai uniós támogatásból finanszírozzák – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A főút korszerűsítéséről szóló elképzeléseket többször is módosították az M6 autópálya építésével, illetve forgalomba helyezésével összefüggésben. A jelenlegi elképzelések szerint a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, megerősített burkolattal látják el gyakorlatilag a teljes szakaszt, a barcsi horvát határátlépőig. Ezt kiegészítve a főutat Pécs nyugati városrészének kivezető szakaszán a meglévő kétszer egy forgalmi sávról kétszer két sávosra tervezik bővíteni. A burkolaterősítés az M60 gyorsforgalmi út építésétől függően valósulhat meg.

Jelenleg a burkolatot Pécstől kezdődően a megyehatárig erősítik meg a 202–246 kilométerszelvények között, kivéve a 203,1 és 206,4 kilométerszelvények közötti szakaszt, ahol négynyomúsítást terveznek. A megyehatárt elérve a burkolaterősítés Somogy megyében is folytatódik egészen a 258,6 kilométerszelvényig.

A burkolaterősítés mellett a 229,5 kilométertől kezdődően a külterületi szakaszokon minimális szélesítést is terveznek a szabványos kialakítás érdekében, továbbá a települések elején és végén forgalomcsillapító szigetet építenek ki. Szigetvár belterületén körforgalmú csomópontot létesülhet. A Szigetvár utáni szakaszon a burkolatszélesítéssel párhuzamosan a hidakat is kiszélesítik. A felújításban érintett szakasz egyes részein párhuzamos szervizutat és kerékpárutat is terveznek építeni.

A tervezett beruházásokra vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése folyamatban van, az örökségvédelmi és környezetvédelmi hatásvizsgálatok többsége is rendelkezésre áll. A szükséges jogerős építési és más hatósági engedélyek egy része megérkezett, más részük beszerzése folyamatban, illetve előkészületben van. Az engedélyezési tervdokumentáció és a kiviteli tervek többsége ugyancsak elkészült.

„Pécs után továbbra is a 6. számú főút a legfontosabb közlekedési csatorna a barcsi határátlépő felé, így a jelenlegi forgalmi terhelés indokolttá teszi az országos főút e szakaszának felújítását – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. „A felújítás után az itt élők és az átutazók számára is nagyobb biztonságban autózhatnak a 6-os számú főúton”- tette hozzá a szakember.

Az érintett útszakasz forgalmi terhelése erősen váltakozik: naponta átlagosan 8–30 ezer jármű közlekedik itt. A forgalom 15–25 százalékát teszik ki a nehézgépjárművek.
A tervezésben, illetve a tervdokumentációk elkészítésében az UVATERV Zrt., a RODEN Mérnöki Iroda Kft., az UTIBER-TURA-Terv Konzorcium és az UNITEF Zrt., ezenkívül a NEFRIT Kft. és PERIDON Kft. közös vállalkozása, továbbá a C TERV – KÖRNYEZETFEJLESZTÉS – SPECIÁLTERV KONZORCIUM, valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt vett részt. Az előkészítés várhatóan 2013 végére zárul le.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 1 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) adja.

Forrás: NIF Zrt.
.

(Ezt a cikket 209 alkalommal tekintették meg.)

1 thought on “Biztonságosabb lesz a 6-os főút Pécs utáni szakasza

  1. Tisztelt Hölgyem / Uram,

    Hozd a különböző típusú hitel alacsony kamatok 3%-os
    Itt adnak hitelt, hogy megfeleljen a vágy és szolgáltatásainkról itt
    nagyon átlátható és jogszerű.

    Általában, kínálunk minden típusú hitel mint például a hitelek
    Személyes üzleti, jelzálog hitelek, kölcsönök Auto konszolidáció,
    Diák adósság Loans.Loan adunk ki hitelek (dollár, euró, font, stb.)

    Ha érdekelt abban, hogy bármilyen formában a kölcsön.

    Továbbítja az összes választ, hogy a Társaság E-mail:
    paydayfinance.uk@gmail.com

    Üdvözlettel,
    Hitel tisztviselő.

Vélemény, hozzászólás?