Hírek Renault Versenyek

AZ EURÓPAI CSAPATBAJNOKI CÍM ELNYERÉSE UTÁN A RENAULT TRUCKS MKR TECHNOLOGY ÚJABB GYŐZELEMRE SZOMJAZIK

2010 októberében, nem egészen egy évvel együttműködésük megpecsételése után a Renault Trucks és az MKR Technology csapat megszerezte az Európa bajnoki címet. Ez a győzelem egyrészt a törekvés, az elkötelezettség és a közös munka jutalma, másrészt a legjobb teherautó és a legjobb motor elismerése. A két partner nagyszerű kalandjának ez messze nem a vége, csupán a kezdete. A márka kommunikációs aktivitását mi sem jellemzi jobban, hogy a 2010-es évad során közel 4000 ügyfelet hívtak meg, és az októberben Barcelonában megrendezett World Series by Renault versenyhez számos promóciós eseményt szerveztek. A futamokon egyre nagyobb számban megjelenő közönség és a Truck Racing csúcstechnikás szintje megerősíti a Renault Trucks vezetőiben, hogy jól döntöttek, amikor elkötelezték magukat a versenysport mellett.

A szaksajtónak 2010 áprilisában bemutatott új Renault Trucks versenygép külleme meglepte a sajtó képviselőit. Nem kellett sokáig várni, hogy a teljesítményével is kitűnjön. Első verseny, első győzelem: a Renault Trucks versenygép mindjárt magasra tette a lécet és világossá tette ellenfeleinek, hogy sokat fogják látni – mégpedig hátulról. A bajnoki cím megerősíti a konstruktőrben, ha egyáltalán szükség volt rá, hogy jól döntött, amikor a 2009-ben szövetségre lépett Mario Kress-szel. Egy fiatal csapatnál rengeteg a dolog; az első versenyek alkalmával különösen a megbízhatóságra, illetve az alváz és a motor összehangolására koncentráltak. A munka hosszú távra szól, így nem volt cél, hogy egy nap alatt minden tökéletesen működjön: « Ezért nem végeztünk a szezon elején nagyobb fejlesztést a motoron » – magyarázza Gérard Pétraz, a Renault Trucks Racing műszaki igazgatója. « Az első számú cél a megbízhatóság volt. A versenyzés során nem lehet egyszerre több paramétert változtatni, mert az biztos vereséghez vezet. »

Komolyabb fejlesztésekre az évad közepén, az oroszországi Smolenskben rendezett futam után került sor. A tesztek biztatóak voltak, de a legfontosabb az volt, hogy a befektetett munka az eredményekben is rögtön megmutatkozott: két győzelem Mostban (Csehország) és két győzelem Zolderben (Belgium). A verseny szoros volt, így a bajnoki cím megünneplésére a szezon utolsó, a spanyolországi Jaramában megrendezett futamáig kellett várni. « Mikor megérkeztünk, mindjárt tudtuk, hogy jók vagyunk. Az első időmérők után aztán bizonyossá vált, hogy ellenfeleink nemigen vehetik el tőlünk a győzelmet! A folytatás nekünk adott igazat » – mondja Gérard Pétraz.

Két év alatt ez volt a második eset, hogy a kamionos európa bajnoki cím sorsa a szezon utolsó futamán dőlt el. Több versenyen is csak tizedmásodpercek választották el egymástól az autókat az időmérő futamokon. Szeptemberben a Le Mans-i 24 órás versenyen a Superpole-ban a csapat hét ezredmásodperccel csúszott le a pole-pozícióról, és az első öt között kevesebb, mint hat tized másodperc volt a különbség. « Ez elképesztő, ilyen különbségek a F1-ben vannak! » – lelkesedik Gérard Pétraz. « Ez bizonyítja, hogy ez egy remek bajnokság, és hogy a versenyág színvonala évről évre emelkedik. »

Nem meglepő tehát, hogy a futamok látogatottsága és a sportág népszerűsége is egyre nő. Az idei év Trucks Race versenyeire közel 500.000 néző látogatott ki, míg 2009-ben csak 430.000 voltak kíváncsiak a versenysorozatra, holott eggyel több futamot rendeztek. A legnépszerűbb pályára, a híres Nürburgringre, amely a sportág motorja, kétszázezren látogattak a hétvége során. Ezt követte a Le Mans-i 24 órás verseny (Franciaország), amely több mint 51.000 látogatót vonzott. A Truck Racing népszerűségét bizonyítja, hogy a csehországi mosti futamra 48.000, a spanyolországi jaramai versenyre 45.000 néző volt kíváncsi.

A Truck Racing kétség kívül egy hatalmas népünnepély és látványosság, ugyanakkor remek alkalom a Renault Trucks számára a márka és a márka teherautóinak népszerűsítésére. A francia konstruktőr helyi leányvállalatai számos ügyfelet hívtak meg az eseményre. Idén közel 4000, vagyis a tavalyinál kétszer több ügyfél vett részt a versenyen, az esemény porgramjain, illetve találkozott a csapattal. A Renault Trucks számára ezek a találkozók jó alkalmat teremtenek arra is, hogy bemutassa termékeit a nézőknek, a márka jelenlegi kínálatát, és a majdani modelleket még a hivatalos premier előtt. A 2009-es Le Mans-i futamon mutatták be először a Magnum Route 66 speciális sorozat is, vagy említhetjük az idei eseményt is, a Renault Premium Truck Racing sorozat debütálását.

A Truck Racing versenybe való bekapcsolódással a Renault Trucks még közelebb kerül ügyfeleihez, akikkel összeköti a teherautók iránti közös szenvedély. Minden versenyhétvége jó alkalom a márka népszerűsítésére, termékeinek megismertetésére és arra, hogy az ügyfeleket és érdeklődőket meghívják a versenyre. A versenyzésben megtestesülő értékek, a tökéletességre törekvés és a saját határok túllépése tökéletesen illeszkedik a márka filozófiájába. « A verseny, a kimagasló műszaki tudás és az innováció nagyon fontos értékek vállalatunk számára » – magyarázza Stefano Chmielewski, a Renault Trucks elnöke. « Reményeinknek megfelelő szinten alakul együttműködésünk az MKR-Technology csapattal, és mindkét fél messzemenő elkötelezettségének köszönhetően nem is maradnak el az eredmények. Egy egész vállalat áll a csapat mögött, így komoly tudást adunk a formatervezéshez, a műszaki  háttérhez és a csúcstechnikás motor fejlesztéséhez. »

Való igaz, hogy a sportág évről évre emelkedő, magas műszaki szintje a technikai tudás referenciájává teszi a francia gyártót. A verseny hatása jóval több egy egyszerű reklámhatásnál, amely az ügyfelek számára a sorozatgyártású teherautókban jelenik meg. A versenyzéshez kifejlesztett motor kezdetben ugyanaz, mint amely a Renault Magnumban is megtalálható. Felhasználva az új tapasztalatokat és lehetőségeket a versenymérnökök fejében megszületett megoldások előbb-utóbb a szériamotorokba is bekerülnek.

Három kérdés Gérard Pétraz úrhoz, a Renault Trucks Racing műszaki igazgatójához:

Mi kerül a versenygépekbe a sorozatgyártású modellekből?

A FIA szabályozása előírja, hogy a Premium Course fülkéje, alvázának alapszerkezete és motorja a sorozatgyártású modellből kerüljön ki. A versenygépbe a DXi 13 motort építik be, akárcsak az utakon futó Renault Magnum modellekbe. Ezt a motort természetesen a versenyzéshez áthangoljuk, így lesz a teljesítmény 1100 LE, a nyomaték pedig több mint 5100 Nm. A nagy igénybevétel miatt az alkatrészek némelyike különleges anyagból készül, de felépítésük nem változik.   

Milyen kapcsolat van a verseny és a szériamodellek között?

A versenyben természetesen egyetlen célunk van, hogy gyorsan menjünk. Nem kötnek bennünket azok a jogszabályok, előírások, amelyeket a sorozatgyártású teherautók esetén be kell tartanunk. Ez óriási kutatási területet ad a mérnököknek. A hagyományos gondolati sémák béklyójából kiszabadulva olyan alternatív műszaki megoldásokat találhatnak ki, amelyre korábban nem is gondoltak volna. A legérdekesebb, hogy aztán ezek a megoldások vissza is kerülhetnek a szériagyártásba. Tudni kell, hogy egy-egy hétvégi futamon körülbelül 400 km-t teszünk meg, ez évente nagyjából 5000 kilométert jelent a saját tesztekkel együtt: ez egy fantasztikus kipróbálási lehetőség, amely több ezer kilométernyi közúti futásteljesítménnyel ér fel! Mivel az alkatrészekből a legnagyobb teljesítményt hozzuk ki, biztos, hogy ha egy műszaki megoldás kiállja a verseny igénybevételét, gond nélkül teljesíti a szériateszteket.

A csapatgyőzelem után mi a cél a következő évre?

Célunk ugyanaz, mint az elején: nyerni. 2011-ben még jobbak szeretnénk lenni, mint 2010-ben, és nem csak a csapatgyőzelmet szeretnénk megszerezni, hanem a pilóták versenyében is győzelemre számítunk. Ezt a célt partnereink segítségével szeretnénk elérni, akiktől hatalmas támogatást kaptunk idén, ezzel hozzásegítve bennünket a győzelemhez: a Total, aki az üzemanyagot, a Goodyear, aki a gumikat, az Arvin Meritor, aki a hidakat, a tengelyeket és a fékeket, valamint a Renault Trucks Oils, aki a kenőanyagokat szállítja.

Forrás: Renault Trucks
.

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .