Hatékonysági rekord: lenyűgözte az európai szaksajtót az MAN TGX típus D30 PowerLion motorja
33 500 kilométer – csaknem egy teljes föld körüli út: európai szakújságírók tesztelték az MAN TGX PowerLion motorját

Öt százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás a D26 motorral felszerelt korábbi TGX modellhez képest - Forrás: MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.
Az MAN Truck & Bus új hatékonysági mércét állít fel a távolsági fuvarozásban az új D30 PowerLion hajtáslánccal felszerelt MAN TGX teherautóval. Egy átfogó sajtóteszt-kampány keretében, amelyben neves európai szaklapok képviselői vettek részt, az új PowerLion modellek összesen 33 500 kilométert tettek meg – vagyis csaknem egy teljes föld körüli utat.
A független fogyasztási teszt során a teljesen új D30 motorral, optimalizált MAN TipMatic sebességváltóval és aerodinamikai fejlesztésekkel jellemzett MAN TGX átlagosan körülbelül öt százalékkal takarékosabbnak bizonyult a D26 motoros korábbi modellnél. Az azonos útvonalon végzett összehasonlító tesztek alapján a 520 és 560 lóerős MAN TGX modellek száz kilométerenként akár 3,5 literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztottak jelenlegi versenytársaiknál.
„A PowerLion hajtásláncunk lenyűgöző bizonyíték arra, milyen teljesítményre képes a legmodernebb dízeltechnológia a haszongépjárművekben: rendkívül üzemanyag-takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású és mégis olyannyira erős, hogy ügyfeleink magabiztosan megbirkózhatnak bármilyen szállítási feladattal. Ez mind a környezetünk, mind a szállítmányozó cégek, mind pedig a logisztika jövőbeni fenntarthatósága szempontjából előnyös” – mondja Friedrich Baumann, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának értékesítésért és ügyfélmegoldásokért felelős tagja.
Rekordok és sajtótesztek egész Európából
Több hónapos európai tesztvezetésekkel teli sajtótesztek után a nemzetközi szakmai sajtó egyöntetűen pozitívan értékelte az új MAN PowerLion járműveket. Különösen az alacsony üzemanyag-fogyasztásra hívják fel a figyelmet azok a tesztújságírók, akik a mérések összehasonlíthatósága érdekében mindig azonos útvonalat jártak be:
- „Ismét első a tesztútvonalunkon 21,01 literes gázolajfogyasztásával!” – 1Truck Magazin (Ausztria, 2024. december)
- „Fogyasztásmérési útvonalunkon az eddigi legjobbnál több mint egy literrel alacsonyabb eredményt ért el.” – Truck & Trailer Welt (Németország, 2025. február)
- „Kiemelkedő teljesítményével az MAN TGX 18.520 … visszaszerezte a koronát a Vado e Torno 500 kilométeres szupertesztjén.” – Vado e Torno (Olaszország, 2025. június)
- „Ez az első alkalom, hogy a gázolajfogyasztás 22 liter/100 kilométer alatt maradt autópályás tesztútvonalunkon.” – EnCamion (Spanyolország, 2025. május)
- „Röviden, lenyűgözött minket az új MAN D30” – BIGtruck (Hollandia, 2025. május)
- „Rekorddöntő üzemanyag-fogyasztás.” – TodoTransporte (Spanyolország, 2025. június)
- „A teljesítménye annyira meggyőző, hogy nem is igényel további magyarázatot.” – Transportare Oggi (Olaszország, 2025. július)
MAN PowerLion: gazdaságos és környezetbarát erőgép
Az új PowerLion hajtáslánc erőteljes, mégis takarékos szíve az új MAN D30 motor. A TRATON GROUP egyesített szaktudásával fejlesztett 13 literes, soros hathengeres erőforrás több mint ötvenszázalékos hatásfokot ér el, ami példátlan a haszongépjármű-iparban. A 380 és 560 lóerő (2100 és 2800 newtonméter) közötti széles teljesítménytartományával az MAN D30 minden felhasználási igényt magabiztosan teljesít.
Forrás: MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.
(Ezt a cikket 94 alkalommal tekintették meg.)