A Scania új belső égésű és plug-in hibrid hajtásláncokat vezet be helyi és távolsági autóbuszokhoz
Scania Super: 8% fogyasztás- és emisszió csökkentés, hosszabb élettartam

Forrás: Scania
A Scania új hajtáslánc-platformja, amely a Super hajtásláncon alapul, belső égésű és plug-in hibrid konfigurációkban érhető el helyi és távolsági autóbuszokhoz, hogy megfeleljenek a változó igényeknek és követelményeknek, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és lehetővé téve a nullemissziós zónáknak való megfelelést a távolsági üzemeltetők számára is.

A politikai és technológiai változások idején, amikor a szén-dioxid-kibocsátási szabályozások és a változó helyi fenntarthatósági törvények bizonytalanságot teremtenek a városi és távolsági autóbuszok üzemeltetői számára, a Scania két új hajtáslánc bevezetésével reagál a helyzetre.
Az új Scania Super belső égésű motorral készült hajtáslánc, amely már most is biztosítja a vállalat teherautóinak a díjnyertes üzemanyag-fogyasztás előnyeit, a Scania eddigi leghatékonyabb és legtartósabb hajtáslánca.
A plug-in hibrid elektromos (PHEV) változat kiváló alternatíva azon ügyfelek számára, akik rendkívüli költség- és emisszió csökkentésre, valamint kiemelkedő működési rugalmasságra törekszenek a nullemissziós zónák követelményeinek teljesítése érdekében, valamint prémium ügyfélélményt szeretnének nyújtani távolsági fuvarfeladataik során.
Az új hajtáslánc-platform, amely két különböző alternatívát kínál az ICE és a PHEV megoldások által, lehetővé teszi a távolsági személyszállítók számára, hogy olyan megoldást találjanak, amely tökéletesen megfelel az egyedi működési feltételeiknek.

Scania Super: 8% fogyasztás- és emisszió csökkentés, hosszabb élettartam
A világ legtöbb hosszú távú útvonalán a hagyományos helyi és távolsági autóbuszok jelentik továbbra is a legjobb, sőt gyakran az egyetlen reális megoldást. A Scania Super hajtáslánc ezeket az igényeket elégíti ki, és a legújabb belső égésű technológiát képviseli.
Számos erőssége közül a legfontosabb az akár 8 százalékos üzemanyag-megtakarítás a jelenlegi piacvezető hajtáslánchoz képest. Ezáltal a teljes működési költség és a CO2-kibocsátás is jelentősen csökken.
Ezeket az új, 13 literes motor és a Scania Opticruise sebességváltó legújabb verziója teszi lehetővé. A hajtáslánc az Euro 7 kibocsátási előírásoknak is megfelel, a vadonatúj utókezelő rendszer pedig tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A Scania fenntartható személyszállítás mellett a maximális hatékonyságot is támogatja. Az új motort úgy tervezték, hogy akár kétmillió kilométert is kibírjon – ez jelentős előrelépés a már eleve tartós elődhöz képest is.
Az üzemidő is tovább növekedett, mivel az összes motorszűrő a motor „hidegebb”, nem turbós oldalán található, ezáltal a szervizelés és a szűrők cseréje is könnyebb és gyorsabb.
A közlekedés fenntarthatósága nem csak a CO2-kibocsátásról szól, hanem a biztonságosabb közlekedésről is. A Scania elkötelezett a közúti biztonság iránt, és az új hajtáslánc kiegészítő fékrendszerei biztonságosabb járművezetést tesznek lehetővé. A Scania biztonsági rendszerei hozzájárulnak a személyszállítás ezen rendkívül fontos aspektusához.

Plug-in hibrid: kivételes hatékonyság és akár 80 km-es elektromos hatótávolság
A plug-in hibrid elektromos (PHEV) meghajtás egy sokoldalú megoldás, amelyet elsősorban a távolsági üzemeltetési igényeknek kielégítésére terveztek, ugyanakkor lehetővé téve a nullemissziós zónáknak való megfelelést, drasztikusan csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és az emissziót, valamint növelve a vezető és az utasok kényelmét.
Integrált elektromos motorjának és hatfokozatú powershift sebességváltójának köszönhetően a PHEV négy különböző üzemmódban működhet: elektromos, hibrid, töltésfenntartás és kényszerített töltés. Az elektromos hatótávolság egyetlen feltöltéssel akár 80 kilométer is lehet, míg az elektromotor teljesítménye 290 kilowatt. A teljes hatótávolság feláldozása nélkül ez lehetővé teszi még a jelentős méretű nullemissziós zónákba való behajtást is. A helyi követelményektől függően az elektromos üzemmód lehetővé teszi a városközpontokba való bejutást – a jelenlegi vagy jövőbeli előírásoknak megfelelően.
Az elektromos üzemmódra való át- vagy onnan vissza történő váltás megkönnyítése érdekében a járművezetők a Scania Zone geokerítés technológiát használhatják a folyamat automatizálására. Tehát, ha a járművet nulla kibocsátású területeken használják, ez előre beprogramozható a Scania Zone-ban, ami azt jelenti, hogy a jármű automatikusan átválthat elektromos meghajtásra a más típusú forgalomban általában használt, továbbra is nagyon hatékony hibrid üzemmódról.
A különböző hajtásmódok együttesen olyan hajtásláncot alkotnak, amely rendkívül hatékony nagy távolságú utazást tesz lehetővé – akár 40 százalékos üzemanyag- és emissziócsökkentéssel a tipikus vegyes üzemű autóbusz-járatoknál –, valamint olyan rugalmasságot és sokoldalúságot biztosít, amely segít az üzemeltetőknek megbirkózni az autóbusz-üzemeltetés növekvő igényeivel, miközben jövedelmezővé teszik vállalkozásukat.

Különböző megoldások különböző igényekhez
„Új belső égésű és plug-in hibrid hajtásláncaink kiváló példái a Scania fenntarthatóságra és autóbuszos ügyfeleinek jövedelmezőségére irányuló kettős elkötelezettségének” – mondta Carl-Johan Lööf, a Scania személyszállítási megoldásokért felelős termékmenedzsment vezetője.
„Ezekkel az új hajtásláncokkal rendkívül versenyképes megoldásokat tudunk kínálni a helyi és távolsági autóbusz-üzemeltetőknek, függetlenül az egyedi szükségleteiktől vagy az előttük álló kihívásoktól, kielégítve mind a jelenlegi, mind a jövőbeli üzleti igényeiket.”
Forrás: Scania
(Ezt a cikket 17 alkalommal tekintették meg.)