A Scania és a HAVI a közúti árufuvarozást végző teljesen önvezető járművek első európai pilot projektjében

A Scania a HAVI ellátási láncokra szakosodott üzletágával együttműködésben egy úttörő új projektbe fogott: egy önvezető tehergépkocsi használatát vizsgálják az árufuvarozásban.

scania-havi-ZOA5487

A Scania a HAVI ellátási láncokra szakosodott üzletágával együttműködésben egy úttörő új projektbe fogott: egy önvezető tehergépkocsi használatát vizsgálják az árufuvarozásban. A pilot projekt végrehajtására normál közúti viszonyok között kerül sor, célja pedig, hogy többet tudjunk meg arról, mennyire hatékony az elosztó központok közötti műveletek részeként az önvezető tehergépkocsikkal végzett árufuvarozás.

Fotó: Scania

Európában ez a tekintetben első, hogy a Scania és a HAVI ellátási láncokra szakosodott üzletága egy teljesen önvezető járművel, normál közúti körülmények között, logisztikai elosztó központok közötti árufuvarozás keretében végzi a kísérletet. A pilot projektben vizsgált önvezető tehergépkocsi a Södertälje és Jönköping közötti nagyjából háromórás, 300 km-es utat fogja megtenni, az útvonal pedig a HAVI egyik hosszabb logisztikai folyamatának részét képezi, melynek első és utolsó szakaszában sofőr által vezetett járműveket használnak.

A pilot az első lépés afelé, hogy megállapíthassuk, hogyan használhatók hatékonyan az önvezető tehergépkocsik az elosztó központok közötti logisztikai folyamatokban, valamint a Scania és a HAVI számára is lehetőséget biztosít annak felmérésére, hogy mennyire hatékony ez a technológia a műveleteik során.

„Tisztában vagyunk vele, hogy a szállítási rendszer változások elé néz az elkövetkező években, az iparágat pedig kihívások elé állítja a sofőrhiány, valamint az árrések csökkenése, ezért az önvezető technológia felé történő átalakulást már most el kell kezdeni. Most kell mindent megtudnunk az autonóm munkafolyamatokról, hogy mi is készen állhassunk, amint a technológia készen áll. Meggyőződésünk, hogy ez a pilot egy rendkívül fontos lépcsőfok ehhez” – mondja Robert Melin Mori, a Scania projektvezetője, aki ezt a kezdeményezést is irányítja.

Fotó: Scania

„Ez egy olyan autonóm szállítási megoldás, melynek keretében valós üzemi körülmények között, harmadik fél részére szállítunk árut. Ilyet ezelőtt Európában még senki nem csinált. Nagy örömünkre szolgál, hogy a HAVI-val közösen dolgozhatunk ebben a pilot projektben” – nyilatkozza Peter Hafmar, a Scania autonóm megoldásokra szakosodott üzletágának vezetője.

Természetes, hogy a Scania a HAVI-t választotta partneréül ehhez a merész kezdeményezéshez. A két cég gyümölcsöző közös múltat tudhat magáénak, számos előremutató kezdeményezéssel a villamosított szállítás területén, közösen haladva a mindkettejük számára fontos célkitűzések felé, mint amilyen a szállítási rendszer szénmentesítése, valamint az áruszállítási műveletek hatékonyságának és fenntarthatóságának növelésére irányuló innovációk felfedezése.

Forrás: Scania

„Rengeteget tanultunk a közös munka során, és nagyon örülünk, hogy ebben a mostani pilotban is együtt dolgozhatunk. Véleményünk szerint ez a projekt rendkívül ígéretes mind a későbbi együttműködésünk, mind magának az ellátási láncokra szakosodott iparágnak a jövője szempontjából” – emeli ki Massimo D’Alessandro, a HAVI fenntarthatóságra és innovációkra szakosodott üzletágának vezetője.

Forrás: Scania

(Ezt a cikket 88 alkalommal tekintették meg.)