Ajánlatok Alkatrészgyártók hírei Bemutatók Hírek Járműtechnika Tudnivalók Újdonságok

Az új Michelin X® MultiWay™ 3D optimális vezetési feltételeket biztosít bármilyen úton

A fuvarozó vállalatoknak – különösen a regionális fuvarozóknak – jelentős nehézségekkel kell szembenézniük. Ügyfeleik azt várják tőlük, hogy nagyobb rakományt gyorsabban és alacsonyabb áron szállítsanak a folyamatosan növekvő működési költségek ellenére. A helyzet még nehezebb, ha figyelembe vesszük, hogy Nyugat-Európában a teljes tehergépkocsi forgalom 62%-át[1] a regionális fuvarozás teszi ki. Sőt, ezek a kihívások ellent is mondanak egymásnak. A fuvarozó vállalatoknak egy olyan szektorban kell megtakarítást elérniük, ahol a költségek gyorsan növekednek.

Balra a meghajtott hátsó (XD), jobbra a kormányzott első (XZ) kerekekre való MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncs látható

A MICHELIN már régóta jelentős összegeket fektet a kutatás-fejlesztésbe (Technológiai Központjának évente közel 500 millió eurót juttat), hogy innovatív megoldásokat biztosíthasson. Az új MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncs olyan megoldásra példa,  amely segít a szállítmányozó vállalatoknak legyőzni a tevékenységüket nehezítő problémákat, hiszen páratlan teljesítményegyensúlyt biztosít. Az abroncs jelentősége abban rejlik, hogy képes látszólag egymással összeegyeztethetetlen teljesítményjellemzőket egyesíteni – ami nem lenne lehetséges a megfelelő technológiák alkalmazása nélkül.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D mindenekelőtt egy sokoldalú gumiabroncs. Minden fajta úton és időjárási körülmények között használható, miközben idő- és üzemanyag-megtakarítást, valamint megbízhatóságot és biztonságot nyújt. Röviden: optimális vezetési feltételeket garantál a fuvarozóknak bármilyen úton.

Az új abroncs neve – MICHELIN X® MultiWay™ 3D – összefoglalja a küldetését… illetve inkább küldetéseit. A “Multiway” kifejezést a lehető legszélesebben kell értelmezni, hiszen az abroncs:

  • kimagasló vonóerőt biztosít az út burkolatától függetlenül
  • főutakon, mellékutakon, valamint autópályákon való használatra tervezték
  • minden évszakban használható

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D által eredményezett megtakarításokat összességében figyelembe véve, az abroncs üzemanyag-takarékos, hosszú élettartamú és újrafutózható, mely tulajdonságok csökkentik környezeti hatását. Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a nagyobb futásteljesítmény a fuvarozó vállalatokat is hatékonyabbá teszi. De ez nem minden. Az abroncs bármilyen körülmények között kiváló vonóerőt biztosít, ami segíti a fuvarozókat, hogy hatékonyan és biztonságosan végezzék el a munkát. Kimagasló tapadásának köszönhetően a MICHELIN X® MultiWay™ 3D csökkenti a szállítási időt esetlegesen növelő, váratlan események kockázatát, vagyis javítja a termelékenységet.


[1] Forrás: Transport Intelligence, 2010. október. Dokumentum: European Road Freight 2010.

 

MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Optimális tapadás minden körülmények között

A Nyugat-Európában a tehergépkocsi forgalom 62%-át[1] kitevő regionális szállítmányozás piacán, a MICHELIN megerősítette vezető szerepét a MICHELIN X® MultiWay™ 3D abronccsal, mely kimondottan sokféle használatra tervezett abroncs. Egy olyan iparágban, ahol optimalizálni kell a járművek használatát, a sokoldalú megoldások nélkülözhetetlenek az eredményesség növeléséhez.

A fékteszten az új MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsal szerelt jármű 35 km/h sebeségnél vészfékezve 19,5m után állt meg, míg a régi E2+ abronccsal szerelt teherautó 32 m. csúszás után állt meg. Ez 70km/h sebességnél már 50m. különbséget jelent!

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D alkalmazkodik minden úttípushoz – fő- és mellékutak, valamint autópályák – és minden időjárási körülményhez, függetlenül attól, hogy az út száraz, nyirkos, vizes vagy akár kissé havas. Az új abroncssorozatot arra tervezték, hogy megfeleljen a fuvarozók elvárásainak, akiknek egyre nehezebb rakományt kell szállítaniuk – a körülményektől függetlenül, egyre biztonságosabban és egyre alacsonyabb áron – megrendelőik elvárásainak megfelelően, rövidebb szállítási idő alatt.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsot a Michelin Durable Technologies néven ismert innovatív műszaki megoldáscsomag teszi sokoldalú abronccsá. Az önmegújító és Double Wave lamellákon kívül a meghajtott tengelyre való abroncsok új TowerPump lamellákkal, míg a kormányzott tengelyre való abroncsok új Delta lamellákkal készülnek, melyek a körülményektől függetlenül biztosítják a tapadást.

Íme, két példa arra, hogy MICHELIN Durable Technológiákat hogyan alkalmazták a MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncs esetén.

  • Az európai regionális fuvarozók átlagosan 60%-ban mellékutakon, 40%-ban főutakon és autópályákon, és alkalmanként nagyon rossz állapotú utakon járnak. Ezért az abroncsoknak kimagasló vonóerőt kell tudniuk biztosítani függetlenül az út burkolatának minőségétől. Ezért a MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE abroncsot mélyen bevágott lamellákkal tervezték, melyek kitűnő vonóerőt és tapadást biztosítanak csúszós felületen. Az első és a hátsó abroncsokon egyaránt megtalálható M&S (Mud & Snow azaz sár és hó) jelölés tanúsítja, hogy az abroncsok használhatóak télen vagy sáros utakon.
  • A regionális fuvarozók 80 és 500 kilométer közötti utat tesznek meg, és gyakran gyorsítanak és fékeznek. Ezért a MICHELIN X® MultiWay™ 3D mélyen bevágott egyirányú lamellákkal rendelkezik, melyek javítják a fékezés hatékonyságát és a keresztirányú tapadást csúszós utakon. Rossz tapadású úton, kétharmad arányban elkopott abroncsok esetén a vészfékezés féktávolsága nyolc méterrel, azaz 25%-kal[2] csökkent.

Vagyis a MICHELIN X® MultiWay™ 3D megfelel a regionális és a távolsági fuvarozó vállalatok elvárásainak minden úttípuson. Tevékenységük majdnem felét teszi ki a csomag- és áruszállítás, miközben a hűtött áru 9%, a folyékony áru 8% és a hulladékszállítás 7%.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsok 70 szériájánál alkalmazott Infinicoil technológia nyolc tonnára növeli az első tengelyen lévő abroncsok terhelhetőségét.

Az InfiniCoil technológia nélküli, hagyományos abroncsok tapadási felülete lényegesen kisebb

Az InfiniCoil technológiával készült abroncsoknál az acélszálakkal erősített szövetrétegnek köszönhetően nagyobb és egyenletesebb az abroncs tapadási felülete
Az Infinicoil technológia lényege az acélszálakkal erősített szövetháló

A regionális és belföldi szállításra tökéletesen alkalmas MICHELIN X® MultiWay™ 3D sorozat nagyon jó eredményeket hoz hosszú távú használat esetén is, még ha nem is léphet a MICHELIN X® ENERGY Savergreen™ abroncs helyébe, mely a szegmens legjobb teljesítményű abroncsa.


[1] Forrás: Transport Intelligence, 2010. október. Dokumentum: European Road Freight 2010.

[2] 315/80 R 22.5 X MultiWay 3D XZE/XDE, valamint azonos méretű XZE2+/XDE2+ abroncsokkal szerelt járművekkel végzett belső Michelin teszt.  Minden abroncs kétharmad arányban kopott volt, és vészfékezés körülményei is azonosak voltak, 40-ről 0 km/h sebességre lassultak csiszolt beton burkolaton.

 

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Minden területen megtakarítást eredményez

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D megfelel a kihívásnak és eleget tesz a fuvarozók elvárásainak azzal, hogy minden területen megtakarítást tesz lehetővé. Az abroncs nemcsak a költségeket és az időráfordítást, hanem az üzemanyag-fogyasztást csökkenti (ezáltal mérsékelve a szén-dioxid-kibocsátást).

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D elsősorban a nyereségesség javulásához járul hozzá. Úgy tervezték, hogy összes beszerzési és fenntartási költsége a regionális fuvarozáshoz használt abroncsok között a legalacsonyabb legyen. A Palomo nevű szállítmányozó, melynek székhelye a spanyolországi Toledo városában található, megerősíti ezt az állítást: “a MICHELIN XZE2+ abronccsal összevetve az egy kilométerre eső költség körülbelül 20%-kal javul.”

Ezen kívül az abroncs élettartama hosszabb. Az egyirányú futómintával rendelkező első tengelyre való abroncs esetén a teljes kilométerteljesítmény akár 15%-kal növekszik[1], míg a meghajtott tengelyre való abroncsnál a növekedés akár a 30%-ot is eléri[2]. Ezt a teljesítményt megerősíti a Reunidos El Cuervo S.C. szállítmányozó vállalat, melynek székhelye a spanyolországi Seville városában van: “Számításaink szerint a korábban használt XZE2+ abronccsal összehasonlítva a teljes kilométerteljesítmény 25%-kal nőtt”.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncs alacsonyabb gördülési ellenállása üzemanyag megtakarítást eredményez. Az abroncs méretétől és pozíciójától függően a csökkenés akár 25%[3] is lehet, az E2+, az XDN2 Grip és a MultiWay™ XD abroncscsaládokkal összehasonlítva.

Az abroncson túlmenően, a MICHELIN értékteremtő szolgáltatásokkal is hozzájárul az abroncs hasznos élettartama alatti üzemanyag-hatékonyság növeléséhez. A megfelelő abroncsnyomás fenntartásával a fuvarozó vállalatok akár 0,24 liter üzemanyagot is megtakaríthatnak 100 kilométeren. A MICHELIN X® MultiWayTM 3D abroncs képességeinek maximális kihasználása és az üzemanyag-megtakarítás érdekében a fuvarozóknak rendszeresen ellenőrizniük kell az abroncsnyomást.

Ezenkívül az egyes tengelyek megfelelő beállításának ellenőrzése 100 kilométeren további 0,59 literrel csökkentheti a fogyasztást[4].

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D hosszú élettartama a robosztus futófelületnek és a MICHELIN Energy Flex karkasznak köszönhető. Így az abroncs szervizigénye alacsonyabb – ezáltal csökken a karbantartás költsége –, és csökken az üzemen kívül töltött idő mennyisége, ami jelentősen befolyásolja a jármű teljes üzemidejét és ezáltal a termelékenységet.

Végül a MICHELIN X® MultiWay™ 3D élettartamát tovább növeli páratlan újrafutózhatósági aránya, ami a regionális szállítás esetén, a 315/80 R 22.5 méretű abroncsoknál meghaladja a 91%-ot, a 315/70 R 22.5 méretű abroncsoknál pedig a 94%-ot.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D tökéletesen illusztrálja a Michelin „négy élet” elvét. A MICHELIN X® MultiWayTM 3DXDE Remix technológiájával, az újrafutózott abroncsok is ugyanolyan futófelülettel rendelkeznek, mint egy új abroncs. Megtalálhatók a mély Raindrop és Double Wave lamellák, a futóblokkokként négy TowerPump lamella, valamint a futófelület is azonos, továbbá az oldalfalakat is teljesen felújítják.


[1] Belső Michelin teszt. Az X MultiWay 3D és a XZE2+-XDE2+ abroncsok 315/80 R 22.5 és 315/70R 22.5 méreteit vizsgálták.

[2] Belső Michelin teszt. A 315/70 R 22.5 méretű MICHELIN X MultiWay 3D abroncsok és az azonos méretű MICHELIN XZE2+ / XDE2+ abroncsok összehasonlítása.

[3] Belső Michelin teszt. A 315/70 R 22.5 méretű MICHELIN X MultiWay 3D abroncsok és az azonos méretű MICHELIN XZE2+ / XDE2+ abroncsok összehasonlítása.

[4] Forrás: Michelin-Volvo Fuel Watch, 2010. április/május.

 

MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Biztonság, hosszú élettartam és költségmegtakarítás a műszaki újításoknak köszönhetően

Szélesebb oldalfalainak és magasabb vállainak köszönhetően a MICHELIN X® MultiWay™ 3D jobban ellenáll az útpadkák és a körforgalmi kereszteződések által okozott vágásoknak és horzsolásoknak.  Az abroncs alkalmazza MICHELIN Durable Technologies (MICHELIN Tartós Technológiák) teljes választékát, ami kimagasló biztonsági teljesítményt ad az abroncsnak.

Az első tengelyre való MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncs masszív, négyzetes profilja kimagasló szilárdságot ad az abroncsnak. A szélesebb vállak (a 80-as széria esetén 7mm) ellenállóbbá teszik az abroncsot a horzsolásokkal szemben, valamint lehetővé teszik az optimális fékezőerő fenntartását, miközben megszüntetik a kormánykerék vibrációt még félig elkopott abroncsok esetén is.

A MICHELIN Durable Technologies műszaki jellemzőit úgy alakították ki, hogy minden helyzetben nagyobb tapadást és hosszabb élettartamot biztosítson. Ezek közé tartoznak a háromdimenziós, önzáró Double Wave lamellák, az önmegújító Raindrop lamellák, és az új TowerPump lamellák.

Minden Michelin márkájú abroncs egyik megkülönböztető jegye a kimagaslóan hosszú élettartam. A hosszú futóélettartam, amit a Michelin minden abroncsától megkövetel, nagy kihívást jelent az egyéb területek fejlesztésekor: hogyan lehet módszeresen javítani más területek teljesítményét a hosszú élettartam feláldozása nélkül.

A 3D Double Wave lamellák, egy szabadalmazott Michelin innováció. Háromdimenziós kialakításuk miatt a lamellák szilárdabbá teszik a futómintázat blokkjait és így csökkentik a futófelület kopását.

Double Wave lamellák

Mivel a Double Wave lamellák függőleges és vízszintes irányban is dolgoznak, a hagyományos futó mintázatoknál hosszabb élettartamot biztosítanak.

A 3D, önmegújító Raindrop (esőcsepp) lamellák a kopás ellenére – és bizonyos értelemben pont amiatt — fenntartják a tapadást.

Ez a szabadalmazott technológia a futóblokkok közepén áthaladó esőcsepp alakú, hengeres furatokból áll.  Amikor a futó kétharmad arányban lekopik, a csatornák fokozatosan felszínre kerülnek, hogy új lamellákat hozzanak létre a blokkok közepén.

Raindrop lamellák

Ily módon a futó teljesen önmegújító. Következésképpen a Michelin X® MultiWay™ 3D megőrzi a tapadását, ezáltal biztonságosabbá teszi a járművet.

A 3D TowerPump lamellák kimagasló tapadást biztosítanak csúszós burkolaton, miközben megszüntetik a futószakadás kockázatát. A Double Wave és Raindrop lamellákkal együtt, ugyanazon a futóblokkon alkalmazva nagyobb vonóerőt biztosítanak csúszós burkolaton. Ez azért lehetséges, mert a felfekvési felületen megmaradó víz tárolódik, majd hengeres és függőleges, kis szivattyúkhoz hasonlóan működő lamellákon (innen kapta a TowerPump, „torony szivattyú” nevet) keresztül eltávozik. Ezek, az újravágást segítő furatokkal nem összetévesztendő lamellák, jobban ellenállnak a vágásoknak és a horzsolásnak, mint a hagyományos lamellák extrém használati körülmények között.

Ezen háromdimenziós lamellák együttes alkalmazásának köszönhetően a tapadás az abroncs egész élettartama alatt megmarad (bármilyen körülmények között). Belső teszt[1] mutatta meg, hogy a MICHELIN X® MultiWay™ 3D rossz tapadású burkolaton, kétharmad arányban elkopott abroncsok esetén 19%-kal nagyobb vonóerőt biztosított.

Az Adami Autotrasporti SpA nevű szállítmányozó vállalat, melynek székhelye Veronában, Olaszországban van, megerősítette ezt az eredményt: „Sofőreink megtapasztalták a nagyon precíz kormányzást és a kiváló irányíthatóságot fékezés közben, száraz és nedves burkolaton egyaránt, valamint a nagyon jó általános vezetési kényelmet. Nagyon elégedettek vagyunk ezekkel az eredményekkel.”

Szintén lényegesen javult az úttartás a kanyarokban és a tapadás a kanyarokból való kigyorsításkor. Ezen kívül a vészfékezés is javult, különösen nedves burkolaton. A MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsot csiszolt betonon tesztelték, ami egy nagyon alacsony tapadást biztosító felület és a jeges úton való vezetést szimulálja.  A teszt megmutatta, hogy a kétharmad arányban elkopott 315/80 MICHELIN X MultiWay 3D XZE/XDE abroncsokkal szerelt jármű féktávolsága nyolc méterrel rövidebb volt, mint a hasonló mértékben kopott MICHELIN XZE2+/XDE2+ abroncsok esetén, azonos módon elvégzett vészfékezésnél. (A tesztet a Ladoux-i pályákon, nedves, csiszolt betonon végezték.) A nyolc méter a féktávolság 25%-os csökkenését jelenti, ami majdnem két autó hosszának felel meg.


[1] 315/80 R 22.5 X MultiWay 3D XZE/XDE, valamint azonos méretű XZE2+/XDE2+ abroncsokkal szerelt járművekkel végzett belső Michelin teszt.  Minden abroncs kétharmad arányban volt kopott.

 

MICHELIN X® MultiWay™ 3D
A közúti fuvarozás környezeti hatásának csökkentése
  

Az új abroncs nem csak sokoldalú, biztonságos, és költséghatékony, hanem még környezetbarát is.

Még ha a „környezetvédelem a környezetvédelem kedvéért” elv az európai közúti szállítmányozók többsége számára nem elsődleges fontosságú kérdés, azért pozitív véleményük van a „zöld” kezdeményezésekről, derül ki a Truck Tire Users and the Environment[1] című, 2010 júliusában kiadott tanulmányból. Az Egyesült Királyságban például a megkérdezettek 87%-a úgy gondolja, hogy a környezettel való törődés lehetőséget jelent új vállalkozások fejlesztésére és termelékenység-növekedést is eredményez.

A környezetvédelem és a jobb mobilitás összeegyeztetése olyan kihívás, melynek megoldásán a Michelin már régóta dolgozik. A gyárakban mindent megtesznek azért, hogy csökkentsék a gyártási folyamat környezeti hatását. Ide tartozik a gyártás során felhasznált energiamennyiség és a képződött hulladék mennyisége, valamint a folyékony és gáznemű kibocsátás minősége. Minden MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsot ISO 14001 minősítéssel rendelkező gyárakban állítanak elő.

A MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncscsalád közvetlen hatást gyakorol a környezetre, hiszen az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást egyaránt csökkenti. Az abroncsnak, hosszú élettartama miatt, közvetett hatása is van a környezetre. Mivel egy új abroncs tartósabb és utánvágható, valamint újrafutózható is, kevesebb abroncsot kell gyártani, ami kevesebb nyersanyag felhasználást jelent.

Ahogy minden MICHELIN tehergépkocsi abroncsot, az új MICHELIN X® MultiWay™ 3D abroncsot is úgy tervezték, hogy „négy élete” legyen.

Az utánvágás és az újrafutózás révén növelhető az abroncs futásteljesítménye a biztonságosság romlása nélkül. A Michelin által kifejlesztett megoldások segítségével 2,5-szeresére nő az abroncs élettartama, ugyanakkor 70-75 %-kal csökken a nyersanyag felhasználás. (Lásd az alábbi magyarázatokat és műszaki ábrákat.)

A Michelin teherabroncsok négy élete

Az utánvágásnak döntő jelentősége van az abroncs életében. Ezért az abroncskonstruktőrök olyan vastag gumit terveznek a futómintázat alá, amely elég vastag ahhoz, hogy lehetővé tegye a jó minőségű utánvágást úgy, hogy közben ne csökkenjen az abroncs ereje vagy szilárdsága, ami a biztonságosság alapfeltétele.

Az utánvágást akkor szokták végezni, amikor a maradó csatornamélység 2-3 mm. A műveletet erre kiképzett technikus végzi, aki újravágja az eredeti mintát egy fűtött utánvágó szerszámmal. Az utánvágás új, éles peremeket és 5-7 mm mély mintázatot hoz létre.

Egy utánvágott új abroncs miután elkopott, újrafutózható. Ezután megint addig használható, amíg a maradó csatornamélység megint 2-3 mm-re nem csökken. Ekkor másodszor is utánvágják az abroncsot, hogy elkezdhesse negyedik életét.

Minden Michelin abroncs kopásjelzőjében található egy utánvágást segítő furat, ami lehetővé teszi a kiváló minőségű utánvágást.

Egy Michelin Remix újrafutózott abroncs kilométer-teljesítmény, vonóerő, irányíthatóság, sérülésekkel szembeni ellenállás, gördülési ellenállás, zaj és úttartás tekintetében ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint egy új.

Az újrafutózásnak köszönhetően kevesebb nyersanyagot használnak fel és kevesebb új abroncsot gyártanak. Az elhasznált abroncsok újrahasznosításával a Michelin aktívan támogatja a fenntartható fejlődés elvét.

A Michelin az egyetlen gyártó, amely – a „pont olyan, mint az új” Remix technológiának köszönhetően – ugyanolyan folyamatokat, futófelületet és gumikeverékeket használ az elkopott abroncsok újjáépítésénél, mint az újak gyártásánál.


[1] A GMV elnevezésű független szervezet által elvégzett és 2010. júliusban közzétett, öt európai ország (Franciaország, Németország, Spanyolország, Törökország, és az Egyesült Királyság) 739 fuvarozó vállalatának megkérdezésével készült tanulmány.

Az új Michelin teherabroncsok bemutatóját legközelebb a MICHELIN X® ENERGY™ SAVERGREEN abroncs részletes ismertetésével folytatjuk!

Aki nem olvasta volna az új MICHELIN X® WORKS™ teherabroncs bemutatóját, az ide kattintva megteheti! >>

Forrás: MICHELIN
.

(Ezt a cikket 2123 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .