Indulhatnak Debrecenből a tengeri konténerek

Megkapta a Debreceni Nemzetközi Repülőtér trimodális (légi, közúti, vasúti) központját fejlesztő, a Xanga csoporthoz tartozó Saigo Logistic Kft. a konténer terminál üzemeltetéséhez szükséges hatósági engedélyeket, így márciustól elindulhatnak a menetrend szerint közlekedő konténervonat-szerelvények Európa nagy tengeri kikötőibe – jelezte a Xanga vezérigazgatója az MTI-nek.

Egy munkagép konténert emel a Debreceni Nemzetközi Repülőtér trimodális központjában 2015. február 26-án. A Saigo Logistic Kft. megkapta a konténerterminál üzemeltetéséhez szükséges hatósági engedélyeket, így márciustól elindulhatnak a menetrend szerint közlekedő konténervonat-szerelvények. Az irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Egy munkagép konténert emel a Debreceni Nemzetközi Repülőtér trimodális központjában 2015. február 26-án. A Saigo Logistic Kft. megkapta a konténerterminál üzemeltetéséhez szükséges hatósági engedélyeket, így márciustól elindulhatnak a menetrend szerint közlekedő konténervonat-szerelvények. Az irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Herdon István elmondta: a francia tulajdonú CMA CGM hajóstársaság üres tengeri konténerei két szerelvénnyel érkeznek a repülőtéri terminálba csütörtökön és pénteken: ezáltal a kamionok az export áruszállításhoz szükséges üres konténereket közvetlenül a debreceni terminálról vehetik fel, és – a korábbiakkal ellentétben – az import áruk kirakodását követően sem kell az üres konténereket a főváros környéki terminálokba visszaszállítaniuk – ismertette Herdon István.

A trimodális központ nem csak Debrecen és környezete, hanem a határon átnyúló régió logisztikai kiszolgálása szempontjából is meghatározó szerepet tölthet be a jövőben. A bázis három közlekedési és szállítási módot egyesít: a közút mellett a schengeni normáknak megfelelő nemzetközi repülőtér által biztosított légi szállítást, valamint az országos vasúthálózathoz csatlakozó, a Xanga csoport fejlesztése által megvalósult konténer terminál révén a vasúti szállítást is – mutatott rá a vezérigazgató.

Hozzátette: az elkövetkező években és évtizedben mind hazai, mind pedig nemzetközi szinten a közúti áruszállítás jelentős volumenének vasútra történő átterelése várható, ami a forgalomnövekedés miatt a vasúti terminálok kapacitásának bővítését, illetve új terminálok létesítését igényli.

Egy munkagép konténert emel a Debreceni Nemzetközi Repülőtér trimodális központjában 2015. február 26-án. A Saigo Logistic Kft. megkapta a konténerterminál üzemeltetéséhez szükséges hatósági engedélyeket, így márciustól elindulhatnak a menetrend szerint közlekedő konténervonat-szerelvények. Az irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Egy munkagép konténert emel a Debreceni Nemzetközi Repülőtér trimodális központjában 2015. február 26-án. A Saigo Logistic Kft. megkapta a konténerterminál üzemeltetéséhez szükséges hatósági engedélyeket, így márciustól elindulhatnak a menetrend szerint közlekedő konténervonat-szerelvények. Az irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A Xanga csoporthoz tartozó Saigo Logistic Kft. befektetésével a debreceni légikikötő környezetében most üzembe helyezett konténer terminál nem csak Magyarországon, de európai szinten is kiemelt jelentőségű. Hazánkban Budapest vonzáskörzetén kívül utoljára jóval a rendszerváltás előtt, 1977-ben Sopronban épült hasonló profilú logisztikai komplexum, a GYSEV jelenleg is működő cargo bázisa. Az pedig egész Európában példátlan, hogy vasúti konténer terminál nemzetközi repülőtéren létesül – mondta Herdon István.

Tájékoztatása szerint a debreceni terminál a vasúthálózat révén összeköttetést biztosít az európai szinten meghatározó szerepet betöltő tengeri kikötőkkel (Hamburg, Rotterdam, Koper). Így lehetőség lesz arra, hogy a tengeri úton a kontinensre érkező áruk konténervonatokkal közvetlenül Debrecenbe érkezzenek, illetve fordított irányban a régióból közúton érkező rakomány Debrecenből konténerekben jusson el közvetlenül a tengeri kikötőkbe.

Az irányvonatok a piaci igényekhez igazodva bármely hajóstársaság tengeri konténereit fogadják szállításra. Elsőként a francia tulajdonú CMA CGM Group hajótársaság szállít a konténer-forgalom bonyolításához szükséges üres konténereket deponálásra a debreceni terminálba – fűzte hozzá.

A terminál Debrecen mellett képes kiszolgálni Miskolc, Nyíregyháza, Tiszaújváros, Mátészalka és Békéscsaba vonzáskörzetét, valamint a romániai Partiumot is. A kelet-magyarországi térség versenyképessége ez által jelentős mértékben megnő, és komplex logisztikai szolgáltatást igénylő új ipari termelő vállalatok megjelenését teszi lehetővé a régióban – magyarázta Herdon István.

Forrás: MTI  (btár \ gfp)
.

(Ezt a cikket 649 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?