Közúti fuvarozó vezeti az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenyét az első hét után

Még csak egy hete rajtolt el az ISDC, vagyis az autós szakmák első hazai közlekedésbiztonsági versenye, de az élen máris nagyon szoros az állás. Az automatikusan gyűjtött fedélzeti adatok kiértékelése azt mutatja, hogy az első forduló végén, közel 2000 megtett kilométerrel a háta mögött a Fuvarozó vezeti a rangsort, őt a Szervizes, illetve a verseny egyik sztárja, ifj. Tóth János raliversenyző követik. Az első heti részeredményeket egy vezetéstechnikai instruktor is értékelte.

isdcLezárult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenyének (ISDC) első fordulója. Az első hét után a Fuvarozó, a Szervizes, illetve a versenyben résztvevő ralibajnok, ifj. Tóth János állnak az élen, de csak kevéssel maradt le a dobogóról az autós Futár, aki mindenki másnál többet, majdnem 3 ezer kilométert autózott egyetlen hét alatt. Mögöttük, az ötödik helyen a mezőny másik autóversenyzője, a kétszeres Lotus Ladies Cup-győztes Bús Edina, illetve hatodikként az Értékesítő következnek a sorban. A ranglistát az első hét után a Buszvezető és a Taxis zárják, akik főként a városi forgalomban haladva a többieknél gyakrabban kerültek konfliktushelyzetbe.

Az első fordulóban (2014. november 26. és december 3. között) megtett kilométerek, és az elért pontszámok:

Jelenlegi helyezés

Résztvevő

Megtett kilométerek Elért pontszám (max. 1000)
1.

Fuvarozó

1852,7 938
2. Szervizes 1209,9 901
3. ifj. Tóth János autóversenyző 433,2 885
4. Futár 2863,6 875
5. Bús Edina autóversenyző 410,7 820
6. Értékesítő 901,2 746
7. Buszvezető 1911,6 737
8. Taxis 990,1

640

Kovács Attila, a Tanpálya vezetéstechnikai instruktorának értékelése:

Eltelt az első hét. A versenyzők egy részét már idegesíti a versenyben használt közlekedésbiztonsági rendszer fedélzeti kijelzője, mert csilingel, sípol, villog, örökké éber és fáradhatatlanul jelez. Jelez, mert újabb pontok kerültek levonásra a heti közlekedés mérőszámaként megadott ezer pontból. Jelez, mert a műszer érzelmek, intuíciók és szorongás nélkül állapítja meg az újabbnál újabb konfliktushelyzetet, amibe a sofőr belekerült, vagy amit esetleg önmaga okozott. Konfliktushelyzet pedig adódik, amit csak tetéz az elmúlt napok ónos esős időjárása, a járulékos következményként lezárt utak, a torlódás, a türelmetlenség.

Nehéz lenne megállapítani, hogy mely gépjárművezetőnél jelent ebben az első időszakban segítséget és melyiknél inkább frusztráltságot az eszköz aktivitása. Még sokszor maga a gépkocsivezető sem tud erre egyértelmű választ adni. Kétségtelen viszont, hogy csak mérsékelt figyelemelterelést engedhetünk meg magunknak vezetés közben, ezért nem szabad folyamatosan a műszerre koncentrálni. Az a tudat, hogy van egy eszköz, amely felügyel bennünket, látens megfelelési kényszert vált ki. A „Nagy Testvér figyel” érzet remélem, mégsem hatalmasodott el egyetlen versenyzőn sem, és a heti útvonalukon saját magukat tudták adni. Ez látszik a feldolgozott pontok alapján is, óriási, szakadékszerű különbségek nem állapíthatók meg.

Egy újabb hetes időszakba léptünk, mind az idő távlatából, mind a két teljesített hét adatainak alakulásából a jövő szerdán érdemi különbségekre is rávilágítunk.

Hogyan történik az értékelés?

A versenyben nem kitalált szereplők, hanem valódi hivatásos sofőrök, a legismertebb autós szakmák képviselői vesznek részt, méghozzá saját munkaeszközükkel, a mindennapok során vezetett járművükkel. A beépített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz a hathetes verseny során egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyeli és elemzi a járművek előtt zajló történéseket és közlekedési helyzeteket. A rendszer az elülső ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes.

A hibátlan vezetés az egyes kategóriákon belül és összesítve is 1000 pontot ér, melyből az események alapján különböző hibapontokat vonnak le az értékelés során. Egy esemény 1-10 közötti hibapontot eredményez az esemény súlyossága és a jármű sebessége, illetve sebességtúllépés esetén a túllépés mértéke szerint. Az összes hibapont súlyozva van a megtett távolsággal: hosszabb távon ugyanannyi hiba kevesebb hibapontot eredményez.

Az értékelésben heti 1000 pontot kap az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került, azt ugyanakkor már a hathetes verseny rajtjánál leszögezte az értékelésben résztvevő vezetéstechnikai instruktor, hogy maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el, hiszen a mindennapi közlekedésben elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, amelyeket a rendszer automatikusan regisztrál.

A verseny heti és összesített eredményeit a verseny honlapján (www.icell.hu/verseny) és Facebook-oldalán (http://on.fb.me/1xTdQFX) kísérhetik figyelemmel az érdeklődők.

###

Az i-Cell idén tizenhatodik éve a telematika leginnovatívabb magyar tulajdonú vállalata. A flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013. óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője.

Az i-Cell több mint másfél évtizedes pályafutásának szakmai és gazdasági eredményeit, hazai és Európai sikereit a minőség és az innováció iránti, vállalati alapértékként megfogalmazott elkötelezettségnek, a körültekintően megválasztott, nemzetközi elismertséggel rendelkező beszállító partnereinek, valamint annak a rugalmasságnak, nyitottságnak és fejlődőképességnek köszönheti, amely nélkülözhetetlen az olyan szakmai területen, ahol a technológiai fejlődés velejárójaként ötéves, gyökeres változási ciklusok közepette kell eleget tenni a kihívásoknak.

Forrás:  Indigo Communications Kft.,  i-Cell Kft.
.

(Ezt a cikket 166 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?