Balesetek Biztonság Hírek Közút Szervezetek hírei

Katasztrófavédelmi gyakorlatot tartottak az M0-s épülő szakaszán

Gyakorlat keretében egy összetett autópálya-baleset utáni mentést szimulált a katasztrófavédelem és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a rendőrséggel és a mentőkkel közösen pénteken az M0-s autóút még át nem adott Pest megyei szakaszán.

katasztrofavedelmi-gyakorlat-m0-130719
Tűzoltók osztályozzák a szimulált sérültek állapotát az M0-s autóút még át nem adott Pest megyei szakaszán 2013. július 19-én, ahol gyakorlat keretében egy összetett autópálya-baleset utáni mentést szimulált a katasztrófavédelem és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a rendőrséggel és a mentőkkel közösen.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A forgatókönyv szerint keresztbe fordult az útpályán egy veszélyes anyagot szállító tartálykocsi, amelybe belerohant egy kisbusz, majd két személygépkocsi. A feltételezés szerint a baleset során a veszélyes anyag a szabadba került és tűz keletkezett, amelynek következtében kiégett a kisbusz, s a járművekben sokan megsérültek.

Branyiczky Márk, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője a gyakorlatot megelőző sajtótájékoztatón elmondta: a szimulációnak az a célja, hogy az éleshez hasonló helyzetben teszteljék a tűzoltó-technikai eszközöket és a társszervekkel történő együttműködést. Életszerű körülmények között gyakorolják a bonyolult mentési feladatot.

Mindez elsősorban a mentési idő lerövidítése érdekében szükséges, hiszen a sérültek életesélyeinek javítása, a további balesetek elkerülése és a forgalom mielőbbi helyreállítása érdekében nagyon fontos az időtényező – tette hozzá a parancsnok.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy az új, 6,5 kilométeres szakaszon, amelyet augusztus végén adnak át, minden eddiginél biztonságosabb korlátokat szereltek fel.

A két pályatestet olyan másfél tonnás úgynevezett New Jersey elemekkel választották ketté, amelyek megakadályozzák, hogy a nehézgépjárművek áttörjenek az ellentétes oldalra. Kívül pedig olyan szalagkorlátot helyeztek el, amely 20 fokos szögben megfog egy óránkénti száz kilométeres sebességgel haladó személyautót vagy egy nyolcvannal hajtó teherautót.

A kommunikációs vezető arról is beszámolt, hogy az 51-es út és az M5-ös autópálya között kiépülő szakasszal teljes lesz az M0-s keleti és déli szektora. A kétszer háromsávos út megvalósítása tízmilliárd forintba kerül, az Új Széchenyi Terv 85 százalékos támogatása mellett – mondta Loppert Dániel.

A gyakorlatban 35 tűzoltó, illetve egyéb katasztrófavédelmi szakember vett részt 12 gépjárművel. A feltételezett sérültek önkéntesek voltak.

Forrás: MTI  (bták \ bám \ bdó)
.

(Ezt a cikket 381 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Figyelem! Falkavaró tartalom!

Az oldalon felkavaró és megrázó tartalmak jelenhetnek meg! Az erre érzékenyeknek és kiskorúaknak az oldal megtekintése nem ajánlott!