A magyarokkal együtt hét ország hatóságainak részvételével, elsősorban a kamionforgalomra irányuló háromnapos nemzetközi közlekedésbiztonsági ellenőrzési akció kezdődött kedden Zala megye határtérségében.

Egy korábbi ellenőrzés az M7-es autópályán. MTI Fotó: Varga György
Egy korábbi ellenőrzés az M7-es autópályán. MTI Fotó: Varga György

Rigó Csaba Zala megyei kormánymegbízott Rédicsen, az egyik ellenőrzési pontnál tartott sajtótájékoztatón elmondta: a rendkívül nagy forgalmú M70-es autóúton és a 86-os főúton a magyar mellett a szlovén, a cseh, a szlovák, a horvát, a román és az osztrák hatóságokkal közösen zajlik az akció.

Zala megyében tavaly 13 ezer ellenőrzést végeztek a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelőségének munkatársai, akik 306 szabálysértési eljárást indítottak, 51 esetben javításra kötelezték a kiszűrt kamionokat, és 81 millió forint helyszíni bírságot szabtak ki rájuk – tette hozzá a kormánymegbízott.

A megyén áthaladó teherjárművek mintegy 70 százaléka külföldi, elsősorban szlovák, cseh, lengyel és román rendszámú, a szabályszegések megoszlása is nagyjából ezt az arányt mutatja. Zala sajátos helyzetéből adódóan tudják végrehajtani a kiterjedt ellenőrzést, mert autópályáról problémás a teherforgalom kiterelése, de az M70-es és a 86-os határközeli szakaszain ez a forgalom zavarása nélkül megoldható.

Rigó Csaba felidézte, hogy a két évvel ezelőtti, az M70-esen történt, románokat érintő halálos buszbaleset után alakult egy munkacsoport, amelynek javaslatára olyan közlekedésbiztonsági beavatkozásokat hajtottak végre a veszélyes útszakaszon, amelynek köszönhetően javult a baleseti statisztika.

Kitért arra is, hogy az elektronikus útdíj bevezetésével javul a veszélyes anyagot szállító kamionok nyilvántartása, és miután a szállítmányuk baleset esetén jelentős problémát okozhatnak, az idén a zalai védelmi bizottság ezzel kapcsolatos gyakorlat szervezését tervezi.

Tóth András, a megyei közlekedési felügyelőség igazgatója kifejtette: a leggyakrabban feltárt probléma, hogy kopottak a kamionok gumiabroncsai, manipulálják a menetíró-készüléket, vagyis nem tartják be az előírt vezetési és pihenőidőt, gyakorta kopottak a fékek, és előfordul az is, hogy az autópálya-matricát csak személyautóra vásárolják meg.

Az MTI kérdésére elmondta: Rédicsen naponta mintegy hatezer, az M70-esen pedig mintegy kilencezer teherjármű lépi át kifelé és befelé a határt. Szándékaik szerint – éppen a forgalom nagysága miatt is – szeretnék az egy-egy kamionra jutó ellenőrzési időt csökkenteni, hatékonyabbá tenni.

Forrás: MTI  (blb \ bám \ ppd)
.

(Ezt a cikket 402 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?