Hírek Rendezvények Versenyek

Kiss Norbi fantasztikusan versenyzett szombaton Zolderban! Elvették az 5-ik helyünket, pedig nem volt igazuk!

Új fejlesztésekkel érkezett a csapat Belgiumba, ahol az egykori Forma1-es pályán, Zolderben rendezik a Kamion Európa-bajnokság idei kilencedik versenyhétvégéjét.

A fejlesztéseket leteszteltük indulás előtt a Kalocsai reptéren, ott jól működtek, de kérdés volt, vajon versenykörülmények között is jók lesznek-e. Hamar választ kaptunk a kérdésre, ugyanis már a szabadedzéseken a legjobbak között autózott Norbi, az elsőn 5-ik, a másodikon 7-ik volt, majd a második legjobb idővel jutott be a Super Pole-ba, ahol technikai hibával is a hatodik leggyorsabb tudott lenni.
Az első futamon fantasztikusan rajtolt pilótánk, a második kanyarban már 4-ik volt, s az élen menőktől ugyan leszakadt picit, de utolérni senki sem tudta (pedig egy gyári Renault üldözött minket, s a képen látszik, mennyire lemaradt!), így a 4-ik helyen intette le a kockás zászló, s ezzel 10 Eb pontot szerzett, valamint a következő futamon az 5-ik rajtkockából indulhatott.
Ha lehet, másodjára még nagyobbat rajtolt Norbi, harmadiknak fordult, de akkor jött René Reinert. Rene külső íven volt, Norbi a belső vonal mellett fordult, de a 77-es rajtszámú pilóta keresztbe átvágott a pályán, a belső íven lévő rázókövön akart elfordulni, nem véve tudomásul, hogy mellette kamionok vannak. Persze nekiment Norbinak ( de bárki lett volna ott, nem tudta volna elkerülni az ütközést), ettől beforgott, magával rántva három másik pilótát.
Norbi a karamboltól lelassult, elment mellette egy Renault ( a másik kettő már előtte volt), de onnantól végig a sarkukban volt, nem tudták leszakítani magukról az OXXO Energy Truck Race Team pilótáját. Mögöttünk eközben hatalmas csata dúlt, Hahn a 8-ik helyről ment át a mezőnyön, Mika pedig próbált közelíteni hozzánk, de nem sikerült neki. A közepe felé megérkezett mögénk Hahn, nem lehetett feltartani, elment mellettünk és csatázni kezdett a Renault-kal, ami jól jött nekünk, mert elkezdtünk rájuk esni, s mikor túl voltak a harcon, akkor sem maradtunk le róluk, tudtuk tartani a tempójukat!
Már csak két kör volt hátra, amikor utolért minket a mezőny legvégéről rajtoló Albacete, aki egyértelműen gyorsabb nálunk, illetve mindenki másnál is. Norbi hatalmasat csatázott vele, zárta az íveket, nem is tudott megelőzni minket a spanyol pilóta, a leintéskor mindössze pár méterrel, de mögöttünk volt, így ötödikek lettünk! Nagyon boldog volt a csapat, de hamar elvették a kedvünket. René feljelentett minket, és a pályabírók neki adtak igazat, mondván, előrébb volt. Igaz, előrébb volt, de keresztbe ment a pályán, és ránk húzta a kamionját, esélyünk sem volt menekülni, s ha Norbi elrántja a kormányt, a füvön köt ki belső íven, ahol megállni nem lehet, kiütöttük volna a mezőnyt egy pillanat alatt. Mi utólag 30 másodperces büntetést kaptunk, amivel végül a 11-ik helyre soroltak hátra minket, nem csoda tehát, hogy pilótánk szomorúan nyilatkozott a futam után:
“Mindenek előtt nagyon köszönöm a csapat munkáját, a fejlesztések jól működnek, gyorsult a kamion, és vannak még ötleteink, hogy min kéne még változtatni a további tizedekért. Jól ment a versenyzés is, nagyon sajnálom ezt az esetet, próbáltam óvatosan menni, egy sort megelőztem, belső íven voltam, még vissza is váltottam, amit abban a kanyarban nem is csinálunk, de arra nem számíthattam, hogy Rene külső ívről behúzta a kanyar belső ívére a kamionját, összeakadtunk, ő kiforgott. Sajnálom, de azt gondolom, én megtettem mindent, az biztos, hogy én nem húznám be soha így az autót egy rajnál , hiszen vannak mellettem többen is, biztos összeakadok valakivel, és ezzel saját magamat ütném ki, pont úgy, ahogy ő tette. Ez van, tovább kell lépni, reméljük, holnap ismét jó eredményeket tudunk elérni!”
Csapattársunk, Frankie Vojtisek az első futamon 13-ik, a másodikon 9-ik lett.
A vasárnapi programot reggel 10.05-kor a Warm Up indítja, majd 11.40-kor kezdődik az időmérő. Az első futam 14.25-kor, a második 16.40-kor rajtol.

Hajrá OXXO, Hajrá Magyarország!

bruno

Forrás: OXXO Energy Truck Race Team
.

(Ezt a cikket 231 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .