Uniós forrásból újul meg a Kápolnásnyék-Vereb-Lovasberény összekötő út, valamint a gyúrói bekötőút egy szakasza Fejér megyében
A Közép-dunántúli régióban megkezdődtek azon 4-5 számjegyű mellékutak felújításai, amelyek megvalósítását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hagyta jóvá a Közép-dunántúli Regionális Operatív Program 2009-2013-as akciótervének keretein belül. A Közép-dunántúli régióban, Fejér megyében meginduló útfelújítás a Regionális Operatív Program európai uniós forrásából és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A június 11-én megkezdett projekt keretében megújul a Kápolnásnyék – Vereb – Lovasberény összekötőút és a gyúrói bekötőút egy részének összesen 10,8 km-es szakasza mintegy 799 millió forintból.
Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjának keretében országosan várhatóan csaknem 945 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása indulhat el 2012-ben. Ebből a Közép-dunántúli régióban a 2011-2013 program keretében közel 199 kilométernyi út felújítása valósulhat majd meg európai uniós forrásból.
A most induló projekt egyik eleme a 8117 jelű Kápolnásnyék – Vereb – Lovasberény összekötőút 6,7 km-es szakaszának felújítása. A felújítandó szakasz első része Pázmánd és Vereb között található külterületen, a második szakasz Vereb belterületén kezdődik a Berényi út és a Kossuth utca keresztezésénél. A belterületi szakasz hossza mintegy 300 m, utána Vereb és Lovasberény között külterületen, majd a 16+804 km szelvénytől belterületen vezet tovább az érintett útszakasz. A felújítandó szakasz vége a Rovákja patak keresztezése után található, a 17+078 km szelvényben. Mindkét szakaszon az út burkolata deformálódott, rendezetlen profilú, amelyen lokális hibák, töredezett, megsüllyedt burkolatszélek, repedezett felületek, javított kátyúk, pályaszerkezet teherbírás problémás helyek is találhatók. Az útszakasz felújítása során a burkolat és a padka felújítása, valamint a vízelvezető rendszer felújítása, korszerűsítése fog megvalósulni. Az összekötőúton lévő vasúti vágány útátjárója elbontásra kerül, a helyén új pályaszerkezetet építenek és az utat keresztező patakok hídjai felújításra kerülnek. A felújítandó szakaszon található buszmegálló – buszöböl kiépítése nélkül – kerül felújításra.
A projekt másik eleme a 81108-as bekötőút felújítása, amely Tordas belterületén kezdődik, magába foglalja Tordas teljes átkelési szakaszát. A belterületi szakasz hossza mintegy 2,7 km, majd utána Gyúró belterületi határáig, külterületen vezet tovább. A teljes felújításra kerülő útszakasz hossza 4,1 km. Tordas átkelési szakaszán jelentős a burkolt útcsatlakozások, kapubejárók száma is, amelyek megerősítése a projekt keretében fog megtörténni. Az átépítéssel érintett szakaszon mind a 8 db buszmegállóhely felújításra kerül, autóbuszöböl és aszfaltos buszváró peron kialakításával. A Szent László patakot keresztező híd szintén felújításra kerül.
Mindkét felújításra kerülő útszakaszon megújul a forgalomtechnikai jelzőrendszer is, tartós burkolatjelekkel, a már megkopott KRESZ táblák cseréjével, illetve újak kihelyezésével.
A kivitelezésre az ilyenkor kötelező közbeszerzési eljárás lefolytatása után, a projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. a KMES Konzorciummal kötött szerződést.
A Magyar Közút célja, hogy jobb utazáskényelmi és forgalombiztonsági feltételeket teremtsen a közlekedők, az érintett utak menti települések lakói számára. Az útfelújítás hatására, a jobb megközelíthetőség miatt várható, hogy vonzóbbá válnak a települések az ott lakók számára, csökken az elvándorlás, stabilizálódik a lakosság száma, illetve a vállalkozók számára vonzóbbak lehetnek a települések, így csökkenhet a magas munkanélküliség is.
A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet élvez mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség és az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által.
Bízunk abban, hogy a gondozásunkban megújuló országos közút minden közlekedő megelégedésére szolgál majd a régióban és betölti a neki szánt szerepet, biztosítva ezzel a térségi központok, óvodák, iskolák, munkahelyek, intézmények gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb elérését.
Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
.
(Ezt a cikket 194 alkalommal tekintették meg.)