Bemutatók Hírek Márkahírek Renault

MILYEN MEGOLDÁSOKAT KÍNÁL A RENAULT TRUCKS A «CO2 CÉLKITŰZÉS » ELNEVEZÉSŰ CHARTA VÁLLALÁSAINAK TELJESÍTÉSÉHEZ?

Az elmúlt harminc évben a teherautók fogyasztása, és ezzel szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal csökkent, miközben a teljesítményük folyamatosan nőtt. Napjainkban a szállítás világának szereplői a környezetvédelem elkötelezett hívei. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a «CO2 célkitűzés: a szállítók felelősségvállalása» című charta, amelyet 2008-ban a Környezetvédelmi Minisztérium égisze alatt írtak alá a szállítási szakma vezetői Franciaországban. A Renault Trucks egyrészt a járművek fogyasztásának csökkenését szolgáló termékekből és szolgáltatásokból álló Solutions Optifuel megoldás együttessel, másrészt a Clean Tech név alatt forgalmazott, alternatív üzemanyaggal üzemelő (elektromos, CNG és hibrid) járművek kínálatával szeretné segíteni az önkéntesen csatlakozó ügyfeleket a chartában vállalt célok elérésében. A Renault Trucks úgy véli, hogy a technikai újításokon kívül az áruszállítás környezetterhelése egyrészt az alternatív energiák kombinálásával csökkenthető tartósan, másrészt azzal, hogy az üzemeltetők az adott szállítási feladathoz a legcélszerűbb és a leghatékonyabban működtethető járműveket választják.

Felelős teherautó-gyártóként a Renault Trucks tudatában van termékei környezeti hatásának. A «CO2 célkitűzés: a szállítók felelősségvállalása» chartát aláíró vállalatok, a többi ügyfélhez hasonlóan olyan megbízható és kitűnő teljesítményű járműveket találhatnak a Renault Trucks kínálatában, amelyek a márka saját fejlesztésű műszaki megoldásainak és szolgáltatásainak köszönhetően környezetbarát jellegükkel is kitűnnek. Mivel a járműpark túlnyomó részét dízel üzemű járművek alkotják, a környezetszennyezés hatékony mérséklése érdekében a Renault Trucks erőfeszítései elsősorban erre a technikára irányultak a Solutions Optifuel kidolgozása során.

A Solutions Optifuel: Optifuel Technology & Optifuel Program

Az Optifuel Technology a legjavát tartalmazza azoknak a műszaki megoldásoknak, amelyeket a Renault Trucks a takarékos üzemanyag-fogyasztás érdekében fejlesztett ki: az SCR technikát, az automatizált Optidriver+ és Optitronic sebességváltókat, az automatikus motorleállítást, az Euro V DXi 11 és 13 motorokat, valamint a fogyasztás csökkentését szolgáló tartozékokat. Az Optifuel Program összegzi a Renault Trucks tudását az azonnali és tartós üzemanyag-takarékosság terén. 

A program a következőkből áll: az ésszerű vezetésről szóló képzésből (Optifuel Training), egy mérési programból (Optifuel Infomax) és a hozzáférésből egy exkluzív Internet-oldalhoz (Club Optifuel Program).

Az Optifuel Program, amely jelenleg a piac leghatékonyabb szolgáltatása a tartós üzemanyag-takarékosság eléréséhez, valamennyi 6 tonna feletti járműnél alkalmazható. Napjainkban 300, különböző méretű európai vállalat – ezek együtt potenciálisan 14.000 járművezetőt képviselnek – döntött a kézzelfogható eredményekkel kecsegtető Optifuel Program bevezetése mellett, amelynek eredményeképpen az üzemanyag-fogyasztás csökkenése akár a 15 százalékot is elérheti a teljes járműparkra vetítve.

A Clean Tech járművek

A Renault Trucks a Clean Tech márkanév alatt kínálja az alternatív energiákkal (elektromos, CNG és hibrid) működő járműveit.

Az elektromos meghajtást az elektromos Maxity képviseli. A « nulla zajkibocsátású » és « nulla emissziójú » járművet úgy alkották meg, hogy megfeleljen azon ügyfelek igényeinek, akik városközpontokban végzik napi feladataikat. Az EDF és a PVI vállalatokkal közösen kifejlesztett járművet aszinkronikus elektromos motorral, automatizált sebességváltóval és a legújabb generációs lítium-ion akkumulátorral szerelik fel. Legnagyobb sebessége 90 km/h, de a hatótáv növelése érdekében 70 km/h-ban is maximálható, amivel a megtehető távolság 100 kilométerre növekszik (szárazáru szállítása esetén). A 4,5 tonna össztömegű jármű a kedvező franciaországi adminisztratív besorolásnak köszönhetően B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető. Hasznos teherbírása megegyezik a termikus változatéval. Az első elektromos Maxity járműveket jelenleg két vállalat üzemelteti. Az egyiket a párizsi italforgalmazó óriás, a Tafanel teszteli, a másikat Lyon környékén lehet látni, ahol az önkormányzat megbízásából kommunális feladatokat lát el.

A hibrid technikát a Renault Premium Distribution Hybrys Tech képviseli, amelynek párhuzamos hibrid rendszere 100 százalékban elektromos indulást és hajtást garantál körülbelül 20 km/h sebességig. Ebben a szakaszban a dízelmotor még nem működik, így a gépkocsi járása tisztább és csendesebb. Az akkumulátorok a lassítások során visszanyert energiával töltődnek. Ezt a járművet jelenleg a belga Coca-Cola Enterprise Brüsszelben, a Colas csoport pedig Lyonban teszteli. A Colas 12.000 kilométernyi használat után rendkívül pozitívan nyilatkozott a tapasztalatokról. A járműpark vezetői a 25 százalékos fogyasztás-csökkenést értékelték igen nagyra, míg a járművezetők, az üzemeltetők és a helyi lakosok a hibrid jármű komfortszintjét, alacsony sebességen történő csendes járását méltatták.

A Renault Trucks tavaly szeptemberben újította meg a márka CNG-kínálatát (földgáz üzemű járművek). A CNG jelentős környezetvédelmi előnyökkel jár, hiszen az így kialakított jármű nem bocsát ki sem füstöt, sem részecskéket, kipufogógáza pedig gyakorlatilag szagtalan. Ráadásul a földgázüzemű járművek csendesebbek is, mint termikus társaik, ami igen nagy előny a városi használatnál.

Megfelelő teherautó, megfelelő üzemmóddal, megfelelő helyen

Átfogó megközelítésben a Renault Trucks olyan szállítási rendszert tart kívánatosnak, amely a következő három alapelven nyugszik: a rakományok tömbösítése, a különböző meghajtási módok kombinálása, valamint a kommunikáció a teherautók és az infrastruktúrák között. Például hat tonna áru szállításához ésszerűbb egyetlen közepes teherbírású járművet igénybe venni, mint tizenkét kishaszonjárművet, ezzel negyedére csökkenthető a károsanyag-kibocsátás. Éppen ezért igyekszik a Renault Trucks minél nagyobb össztömegű járműveket kínálni. A szállítás a különböző energiák kombinálásával és optimalizálásával tehető hatékonyabbá és tartósabbá. A belvárostól távolabb eső, különálló területek összekötéséhez a legjobb eszköz továbbra is a nagy össztömegű dízel gépkocsi. A városba való beszállításhoz és a városi fuvarokra viszont a közepes össztömegű, földgáz üzemű, vagy dízel-elektromos hibrid meghajtású teherautók a legalkalmasabbak. Az egyre szigorúbban szabályozott belvárosi szakaszokon pedig egyértelműen a 100 százalékban elektromos járművek jelentik az ideális megoldást. A Renault Trucks fontosnak tartja továbbá azt is, hogy a járművek kommunikáljanak egymással, bázisaikkal és az infrastruktúrákkal. A telematikai rendszereknek köszönhetően a teherautókat a lehető leghatékonyabban lehet kihasználni egy szervezett közlekedési rendszerben (irányítás, a fordulók megszervezése, rakodási terület lefoglalása, a környezetvédelmi teljesítmény adaptálása, a vezetés segítése, biztonság stb.).

Felelős és innovatív konstruktőrként a Renault Trucks konkrét megoldásokkal igyekszik csökkenteni teherautói környezetkárosító hatását. Napjaink legnagyobb tétjét az ismert energiák minél jobb felhasználása jelenti. A cél az, hogy az alternatív energiák hatásfokának javítása következtében csak a szükséges mértékben használják fel a teherautók az energiát, és ha lehetséges, kombinálják ezeket az energiákat. További fontos szempont az áruszállítás hatékony megszervezése. Az alternatív meghajtási módokkal üzemelő járművek kínálatát a Renault Trucks a jövőben folyamatosan bővíti. A Renault Trucks jelentős csökkenést ért el a dízel teherautók fogyasztásában, és ez az előny nem csupán a mértéktartó fogyasztást szem előtt tartó ügyfelek igényeivel áll összhangban, hanem azokkal az elvárásokkal is, amelyeket a társadalom támaszt a környezet védelme érdekében.

 Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 530 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .