ELEKTROMOS RENAULT MAXITY: TÚL AZ ELSŐ 100.000 KILOMÉTEREN

Amióta 2010-ben átadták az első 100 százalékig elektromos Maxity teherautót az italszállító Tafanel vállalatnak, azóta a Renault Trucks már több mint húsz ilyen autót helyezett forgalomba. A 4,5 tonnás elektromos teherautó már több mint 100.000 kilométert futott, és még nagyon hosszú ideig az utakon lesz. Megbízhatósága, valamint a sofőrök és az ügyfelek körében kivívott népszerűsége megerősíti a Renault Trucks-ot abban, hogy a helyes úton jár az elektromos technika fejlesztésével.

A Maxity Electrique, az első 100 százalékig elektromos teherautó, amelyet a a Renault Trucks fejlesztett ki és kezdett forgalmazni 2010-ben, nemrégiben érte el a százezer kilométeres futásteljesítményt. Jelenleg mintegy húsz példánnyal találkozhatunk az utakon, és a fogadtatása egyöntetűen pozitív mindenki részéről.

Köztük van Nicolas Morisse, a Greenway Services ügyvezető igazgatója: « Kitűnő hasznos teherbírás, ideális méret, hatótáv és termelékenység jellemzi, ezért nap mint nap azt tapasztaljuk, hogy jelenleg a Maxity Electrique a legjobb jármű a piacon, amellyel ugyanolyan szolgáltatásokat nyújthatunk ügyfeleinknek, mint a hagyományos meghajtással szállítók » – fejti ki. A vállalat mintegy tíz elektromos Maxityvel szállít Párizsban. Az elektromos járművekkel történő szállításra szakosodott fiatal cég számára a Maxity Electrique új irányt képvisel. « Ezzel a járművel szén-dioxid-kibocsátás nélküli áruszállítást ígérünk, ami egy olyan érv, amelyre igen fogékonyak az ügyfelek. » – összegzi Nicolas Morisse.

Ugyanezt tapasztalta a Renault Trucks többi ügyfele is, akik az elektromos jármű kipróbálása mellett döntöttek. « Tökéletes megoldás a párizsi áruszállításhoz! » lelkendezik François Ghiotti, a GF Service igazgatója. A vállalat néhány hónapja kezdett el üzemeltetni egy elektromos Maxityt, amellyel Párizs belvárosába, a nyolcadik kerület előkelő üzleteibe szállít. «Remekül kezelhető, nagy a hasznos teherbírása, kicsi a helyigénye, így nagy forgalomban is könnyű vele manőverezni. Ráadásul tökéletesen csendes, így ezt az erényét kihasználva szeretnénk bevezetni az éjszakai szállításokat, amivel még eredményesebbé tehetjük vállalatunkat. »

Megbízható és hatékony technika

Luc Pelletier, az irodaszerek értékesítésével foglalkozó JM Bruneau vállalat logisztikai és általános eszközök igazgatója szerint az elektromos jármű választásakor nem szabad megfeledkezni a legfontosabbról, az ügyfelek elégedettségéről: «Ma a Maxity Electrique ugyanúgy ellátja a feladatát, mint a többi teherautónk, és ami a legfontosabb, időben tudjuk teljesíteni vele a kiszállításokat. Különösen a Renault Trucks által választott akkumulátor technika bizonyult hatékonynak. Nemcsak tökéletes biztonságot, hanem kimagasló teljesítményt is garantál! »

Az elektromos Maxityt aszinkronikus elektromos motorral szerelik fel, amely minimális karbantartást igényel a hasonló teljesítményű dízelmotorokhoz képest. A motort legújabb generációs lítium-ion akkumulátorok táplálják. Az akkumulátorok teljes feltöltése nyolc órát vesz igénybe, és körülbelül két euróba kerül naponta. Az eddig egyetlen műszaki meghibásodás nélkül működő akkumulátorokat úgy méretezték, hogy a Maxity Electrique egy teljes feltöltéssel körülbelül száz kilométert tehessen meg.

Az elektromos Maxity, amelyet ugyanolyan márkajelzéssel látnak el, mint a vállalat hagyományos járműveit, fordulónként több mint 80 kilométert tesz meg, így még elegendő energiája marad visszaérkezni a töltőhelyre. Luc Pelletier hangsúlyozza, hogy a sofőrök « szorosan együttműködtek a Renault Trucks szakembereivel a lehető legjobb vezetési technikák elsajátítása, valamint az útvonal és a fordulók minél takarékosabb megtétele érdekében. A már eddig 5000 kilométert futott elektromos Maxity megtalálta az utazósebességét» – vélekedik a fenntartható fejlődés mellett hosszú évek óta elkötelezett vállalat igazgatója.

Lyon és környéke régió önkormányzata 2010 novemberében kezdett el tesztelni egy elektromos Maxityt. A mintegy 15 ezer kilométeres tesztelés nagy sikere miatt most úgy döntöttek, hogy az elektromos kisteherautót tovább üzemeltetik, ami mára megszokott látvány lett Lyon utcáin.

A fejlődés új iránya

Egyes szállítók számára a Maxity Electrique új piacok megszerzéséhez is nagy segítség lehet, amit jól példáz a Rivals szállító vállalat esete, aki 1965-ben vetette meg lábát Délnyugat-Franciaországban. A Rivals az elektromos Maxitynek köszönheti azt a lehetőséget, hogy az Unesco által a világörökség részévé nyilvánított Albi belvárosába szállíthat és végezheti az üzletek áruellátását. Az elektromos Maxityvel a Rivals azt bizonyítja, hogy a belvárosi szállítás a lehető legkevésbé zavarja egy város mindennapi életét, új piacokat lehet vele meghódítani, ráadásul úgy, hogy a lehető legjobban óvja a környezetet, és még a helyi lakosok is támogatással és barátsággal fogadják.

A Transports Rivals sofőrei a mai napig több mint 5000 kilométert mentek az elektromos Maxityvel. «Lenyűgözött bennünket az elektromos technika hatékonysága» – magyarázza Eric Rivals, a vállalat igazgatója. «Elsősorban egy szállítóeszközt kerestünk, amikor választásunk az elektromos Maxityre esett. Ma viszont már nem tudunk különbséget tenni a dízelteherautók és a Maxity által teljesített fuvarok termelékenysége között.»

A Greenway Services-t már nem kell meggyőzni arról, hogy milyen fejlődési lehetőségek rejlenek a Maxity Electrique-ben. « 100.000 kilométer az elektromos Maxityvel? Jó úton haladunk afelé, hogy az egydarabos Maxity flottánk év végéig elérje ezt a futásteljesítményt!» – nyilatkozza Nicolas Morisse. Az új szállítási mód, miután a Greenway Services-nek már teljes egészében megtérült az elektromos új technikába befektetett összes költsége, az Yves Rocher után most a szépségápolásban szintén kiemelkedő, a fenntartható fejlődés mellett hasonlóan elkötelezett Occitane en Provence-t is meghódította. A vállalat jelenleg Párizs belvárosában teszteli egyik szállítójának elektromos Maxity járművét, és a sikereket látva több ilyen kisteherautó beszerzését tervezi a közeljövőben.

Egy jármű, amely nem hagy hidegen

Az első elektromos Maxityt a környezetkímélő szállítás mellett hosszú évek óta elkötelezett Tafanel vállalatnak adta át a Renault Trucks. «A zajtalan működés a legnagyobb különbség a dízeljárművekhez képest » – magyarázza Thierry Lessaigle, a Maxity Electrique sofőre. «Mennyivel pihentetőbb ezzel az autóval dolgozni!». A főváros zajában elsősorban csendes működésével kelti fel a kerékpározók és a gyalogosok kíváncsiságát: «Gyakran megkérdezik, hogy ez tényleg elektromos teherautó?» – neveti el magát a sofőr. Az ügyfelek is kíváncsiak, de sokkal célirányosabban érdeklődnek, például a jármű hasznos teherbírása, vagy az akkumulátorok teljesítménye felől.

A gazdaságosság szempontján kívül a Tafanel partnerei remekül érzékelték a vállalat szándékát az első elektromos Maxity megvásárlásával. «Innovatívnak és előremutatónak tartották» – szögezi le Xavier Thillaye, a Tafanel telephely-igazgatója. Ugyanígy éreztek a vállalat dolgozói is: «Valóban éreztünk a munkatársak részéről lelkesedést és egyfajta büszkeséget is az elektromos teherautóhoz kapcsolódóan» – összegzi az igazgató.

Ideális eszköz a belvárosi szállításhoz

A kicsi helyigényű, két tonna teherbírású Maxity Electrique megőrzi a kitűnő városi teherautóként elismert dízelhajtású Maxity tulajdonságait. A 100 százalékig elektromos hajtás nem bocsát ki sem légköri szennyeződést, sem szén-dioxidot, előnye továbbá, hogy maximális nyomatékát már az indulásnál ki lehet használni, ami miatt kifejezetten dinamikusan lehet vezetni a zsúfolt belvárosban.

Új alkalmazások és új piacok felé

A két évvel ezelőtt bevezetett elektromos Maxity folyamatosan bizonyítja sokoldalúságát: a saját számlás fuvarozás, a gyors áruszállítás és az önkormányzati feladatok elvégzésén kívül még mozgókönyvtárként is bevált, ezzel bizonyítva, hogy igazán rátermett és tökéletesen megbízható jármű számos városi alkalmazáshoz.

A Renault Trucks hamarosan új, a felépítményezést megkönnyítő opciókat kínál az elektromos Maxityhez. Ilyen például az emelőkosár, a hűtő felépítmény, vagy a később bevezetni kívánt kukás felépítmény háztartási hulladék begyűjtésére.

A gyártó is új piacokat céloz meg, és hamarosan Spanyolországban és a Benelux-államokban is elkezdi forgalmazni az elektromos kisteherautót.

Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 732 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?